Studii ale Comisiei Europene care vizeaza finantarea retelei TEN-T pana in 2030
Publicat de Cosmin Meca, 20 ianuarie 2015, 08:50
Îmbunătăţirea navigaţiei pe segmentul românesc al Dunării, reabilitarea întregului tronson de cale ferată Arad – Constanţa şi realizarea conexiunilor între porturi, aeroporturi şi reţelele feroviare şi rutiere sunt priorităţile pentru România identificate de Comisia Europeană într-o serie de studii privind dezvoltarea şi finanţarea reţelei TEN-T până în anul 2030. Două dintre aceste studii, care privesc coridoarele Rin – Dunăre şi Orient – Mediterana de est, prezintă un portofoliu de proiecte de pe teritoriul României eligibile pentru finanţare. Proiectele identificate au ca obiect infrastructura feroviară (tronsonul Arad – Constanţa, inclusiv podurile peste Dunăre de la Cernavodă şi Feteşti; tronsonul Timişoara – Drobeta Turnu Severin – Craiova / Calafat – Bucureşti), infrastructurafluvială (segmentul românesc al Dunării, inclusiv canalul Dunăre – Marea Neagră) şi conexiunile dintre reţele (conectarea aeroporturilor (Otopeni şi Traian Vuia) şi a porturilor (Drobeta Turnu Severin, Calafat, Giurgiu, Cernavodă, Galaţi şi Constanta) cu infrastructura feroviară şi rutieră).