Tehnologii digitale pentru locuri de munca pentru tineri
Publicat de Cosmin Meca, 15 septembrie 2015, 15:13 / actualizat: 30 ianuarie 2021, 11:03
Claudia Țapardel, eurodeputată PSD și copreședintă a Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului European, consideră că turismul european și în mod special IMM-urile care activează în acest domeniu trebuie să profite de oportunitățile create de noile tehnologii din domeniul comunicării digitale, inclusiv pentru a facilita dezvoltarea și crearea de locuri de muncă pentru tineri.
„Agenda Digitală a UE poate fi un instrument important pentru menținerea sectorului turismului drept unul dintre domeniile cele mai dinamice și profitabile din Europa. Folosirea de către IMM-uri a oportunităților generate de tehnologiile din domeniul comunicării digitale înseamnă servicii mai bune, o comunicare mai rapidă, o mai mare transparență, un grad mai ridicat de satisfacție a clienților și o eficiență crescută. În plus, IMM-urile care activează în acest sector își pot îmbunătăți vizibilitatea și prezența pe piețele globale, ajutând astfel la fructificarea potențialului turistic al Europei”, consideră Claudia Țapardel.
În plus, eurodeputata PSD este de părere că accesarea oportunităților digitale poate fi o bună metodă de creare de noi locuri de muncă în domeniul turismului, fiind o soluție mai ales pentru tinerii care vor să-și construiască o carieră în domeniu sau care vor să aibă succes ca antreprenori.
„Datorită noilor tehnologii, IMM-urile pot plasa noi locații și obiective încă nedescoperite pe harta turismului global și european, facilitând astfel mai ales crearea de noi locuri de muncă pentru tineri. Obiectivele turistice culturale și istorice din Europa fac parte din patrimoniul mondial – cu toate acestea, există încă un potențial imens în domeniul turismului în Uniunea Europeană”, a adăugat Claudia Țapardel.
Declarațiile au fost făcute cu ocazia participării eurodeputatei social-democrate la evenimentul „Deblocarea potențialului IMM-urilor pentru crearea de locuri de muncă și pentru creștere economică: provocarea digitală”, organizat de Asociația profesională a hotelurilor, restaurantelor și cafenelelor din Uniunea Europeană (HOTREC).
Asociația HOTREC este considerată vocea profesioniștilor europeni din domeniul HORECA, reprezentând 42 de organizații naționale din cele 28 de state membre ale Uniunii Europene. Membrii HOTREC și-au definit drept obiectiv construcția unei relații pozitive cu instituțiile europene și monitorizarea impactului politicilor UE asupra industriei hotelurilor, a restaurantelor și a cafenelelor, care numără circa 2 milioane de firme, marea majoritate micro-întreprinderi care integrează peste 10 milioane de angajați.