Initiativa pentru promovarea Romaniei
Publicat de Cosmin Meca, 25 septembrie 2015, 18:26 / actualizat: 30 ianuarie 2021, 11:03
Copreședinta Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului European și Patrimoniu Cultural din Parlamentul European, purtătoare de cuvânt a TSD, Claudia Țapardel lansează Inițiativa pentru Promovarea României, un proiect care îşi propune să creeze o nouă imagine de ţară pentru România.
Prin coagularea experţilor, specialiştilor în comunicare şi relaţii publice, a studenţilor şi tinerilor care sunt interesaţi şi pasionaţi de România şi de valorile noastre naţionale în jurul scopului de a proiecta o imagine pozitivă şi proaspătă pentru România, Iniţiativa pentru Promovarea României îşi propune să demareze cea mai importantă dezbatere naţională despre cum se vede România în ţară şi peste hotare, despre care sunt acele valori şi elemente reprezentative pentru noi, ca naţiune, ca popor, ca istorie, cultură şi tradiţii.
„În ultimii ani, imaginea României s-a consolidat în Europa şi în lume. Am ajuns un stat mai puternic, un partener consecvent pe plan internaţional, un performer la nivel economic şi un lider regional în UE. Acesta este trendul pe care Iniţiativa pentru Promovarea României vrea să pornească o dezbatere despre care ar trebui să fie imaginea pe care România o proiectează în Europa şi în lume” a declarat Claudia Ţapardel, eurodeputată PSD şi copreşedintă a Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului European.
„Am gândit un proiect prin care să determinăm societatea, mass-media şi factorii decizionali să se concentreze pe ceea ce are România mai de preț, nu pe ceea ce îi lipseşte. A sosit momentul să capitalizăm pe valorile noastre. Români de excepţie, profesionişti în diverse domenii, oameni de cultură, artişti, tineri care câştigă prestigioase competiţii internaţionale, acţiuni şi realizări excepţionale la nivel local sau naţional, acestea sunt elementele care ar trebui să compună imaginea noastră de ţară, acestea sunt punctele de interes pentru Iniţiativa pentru Promovarea României” a explicat iniţiatoarea proiectului, Claudia Ţapardel.
Iniţiativa pentru Promovarea României va demara pe reţelele sociale, acţiune care urmăreşte implicarea cât mai multor români în proiect. “De ce iubim România?” este întrebarea cu care va fi lansată campania social – media.
Ulterior, Iniţiativa pentru Promovarea României va dezvolta dezbateri în mediul academic, în universităţi, împreună cu studenţii care studiază comunicarea şi relaţiile publice, dar şi alături de experţi în advertising, relaţii publice şi marketing.
„Imaginea de ţară a României este poate cel mai de preţ element pentru noi, pentru generaţia tânără din România. Pe termen lung, România trebuie să îşi construiască o imagine unitară, pozitivă, bazată pe acele valori pe care am uitat cum să le comunicăm în spaţiul public” a punctat copreşedinta Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului European.
„Fac un apel către mass-media, către jurnaliştii români, să vină alături de mine în acest proiect şi să contribuie la construirea unei poveşti de succes pentru România. Iniţiativa pentru Promovarea României este întocmai acel proiect de care avem nevoie pentru a contura o imagine nouă şi puternică pentru ţara noastră” a specificat Claudia Ţapardel.