Omul Anului 2015 la Radio România Internaţional
Publicat de Cosmin Meca, 31 decembrie 2015, 12:12 / actualizat: 30 ianuarie 2021, 11:25
Cancelarul german Angela Merkel a fost desemnată Omul Anului 2015 la Radio România Internaţional, în cadrul tradiţionalei anchete de opinie lansate printre ascultătorii şi utilizatorii de Internet din lume ai acestui post de radio.
Ascultătorul RRI Boudoukha Mohamed, din Algeria, a propus-o pe doamna Merkel „pentru poziţia sa în criza refugiaţilor şi disponibilitatea de a primi sute de mii de refugiaţi din Orientul Mijlociu”. Ascultătorul ucrainean Volodimir Sâtnikov argumenta, între altele, opţiunea: „Am fost impresionat de convingerea sa că Germania va fi în măsură să primească 400.000 de refugiaţi din Orient”.
Au mai fost nominalizaţi pentru Omul Anului 2015 la Radio România Internaţional Papa Francisc, preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii, preşedintele francez François Hollande, preşedintele României, Klaus Iohannis, fostul preşedinte georgian, actual guvernator al regiunii Odesa din Ucraina, Mihail Saakaşvili, premierii indian şi ungar, Narendra Modi şi Viktor Orban, Preşedintele Ligii Naţionale pentru democraţie din Birmania, Aung San Suu Kyi.
Au primit nominalizări din partea ascultătorilor şi utilizatorilor Internet RRI, ca personaj colectiv, Cvartetul pentru Dialog Naţional Tunisian, laureat Nobel pentru Pace 2015, cetăţenii Parisului, supuşi de două ori unor atacuri teribile ale islamiştilor, voluntarul ucrainean care „îşi apără ţara cu arma în mână” sau „toţi cei care, în lumea întreagă, au avertizat împotriva diferitelor pericole, toţi cei care au avut curajul să se exprime cu glas tare”. Din afara sferei politice au fost nominalizaţi, de exemplu, creatorul Facebook Mark Zuckerberg ori marele fotbalist Lionel Messi.
RRI emite programe în limba română, dialectul aromân şi 10 limbi străine prin Internet (www.rri.ro, live şi on demand) şi pe unde scurte (analogic şi digital). Unele programe RRI pot fi recepţionate pe telefonul mobil în SUA şi Mexic, prin reţele de cablu şi la posturi de radio partenere. RRI foloseşte intens şi social media (Facebook, Twitter, Google+, YouTube, Flickr, Pinterest, Instagram, SoundCloud, LinkedIn, Tumblr).