Analfabetismul functional: poate fi ameliorat, insa niciodata rezolvat!
Publicat de Cosmin Meca, 10 noiembrie 2016, 14:24
Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a declarat, luni, la UBB Cluj-Napoca, la o dezbatere pe tema analfabetismului funcţional, că este nevoie de o şcoală care să fie mult mai eficientă şi care să formeze aceste competenţe la nivelul înţelegerii unui text.
42% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional. Asta înseamnă că ei știu să scrie și să citească, însă nu înțeleg sensul și mesajul unui text. Cauzele pot fi multiple, însă acest fenomen poate fi ameliorat. Cu ajutorul profesorilor și al părinților, elevii își pot îmbunătăți vocabularul și competențele lingvistice, astfel încât să se poată exprima mai bine atât în scris, cât și oral.
Directorul Centrului Județean pentru Resurse și Asistență Educațională Dolj, doamna profesor Alina Dascălu, explică ce este analfabetismul funcțional și ce determină apariția sa în rândul elevilor: