CNCD s-a autosesizat în cazul incidentului de la Odorheiu Secuiesc
Publicat de Cosmin Meca, 1 septembrie 2017, 19:39
Consiliul Naţional de Combatere a Discriminării s-a autosesizat în cazul incidentului de la Odorheiu Secuiesc, când un vânzător al unui magazin dintr-un lanţ de supermarketuri a refuzat să-l servească pe un client de etnie română care nu vorbea limba maghiară.
Acesta a postat pe internet o înregistrare video în care se vede că vânzătoarea îi vorbeşte doar în limba maghiară, iar alţi oameni aflaţi în zonă îi reproşează că nu cunoaşte această limbă.
De acelaşi refuz al vânzătorilor de la acelaşi magazin din Odorheiu Secuiesc au avut parte inspectorii de la Protecţia Consumatorilor, care s-au autosesizat şi au declanşat controale în judeţele Harghita, Covasna şi Mureş, iar magazinul în care s-a petrecut incidentul a primit o amendă de 10 000 de lei.
În urma unor reclamaţii, lanţul de supermarketuri a mai fost sancţionat în anii trecuţi pentru că pliantele sale erau tipărite doar în limba maghiară.