Peste 28 de milioane de solicitări de bilete la EURO 2020
Publicat de Cosmin Meca, 14 februarie 2020, 19:00 / actualizat: 30 ianuarie 2021, 12:21
Mai mult de 28 de milioane de solicitări de bilete au fost înregistrate până acum pentru meciurile de la UEFA EURO 2020, arătând astfel un nivel de interes nemaiîntâlnit pentru această ediție specială, prima organizată pe întreg continentul.
EURO 2020, turneu organizat astfel cu ocazia aniversării de 60 de ani, a stabilit un record privind procesul de achiziţie a biletelor. În etapa de vânzare dedicată naţiunilor deja calificate, în decembrie 2019, 8.977.427 de tichete au fost solicitate de către suporteri, cerere de trei ori mai mare decât în aceeaşi fază la EURO 2016.
Contabilizând şi succesul procesului de vânzare pentru publicul general din perioada 12 iunie-12 iulie 2019, când au fost solicitate 19,3 milioane de bilete, rezultă un total de 28,3 milioane de tichete pentru care fanii au aplicat pe platforma UEFA, pentru doar 2,5 milioane de bilete disponibile. Interesul pentru EURO 2020 este de două ori mai mare decât cel pentru EURO 2016, fiind cea mai mare cerere de bilete din istorie.
Cele mai accesibile bilete la meciurile de la EURO 2020, însemnând mai mult de jumătate din totalul acestora, au fost disponibile la preţul de 30 de euro – pentru faza grupelor la Baku, Bucureşti şi Budapesta, şi 50 de euro – pentru aceeaşi fază în celelalte oraşe. Un total de 40.000 de bilete tip ‘Fans First’ la semifinale şi finala din Londra au fost disponibile la un preţ mai mic de 100 de euro.
Finala EURO 2020, programată pe Wembley, la Londra, în data de 12 iulie, a atras cel mai mult interesul fanilor, cu 714.000 de solicitări de bilete, de aproape 8 ori capacitatea stadionului. Un alt meci atractiv, Franţa – Germania, din 16 iunie, de la Munchen, a atras 710.000 de solicitări. Circa 64 la sută dintre solicitările de bilete au venit din partea suporterilor din ţările organizatoare.
Următoarea etapă de vânzare va începe în aprilie. Fanii celor patru echipe calificate în urma play-off-ului din martie vor putea aplica online la scurt timp după disputarea jocurilor de baraj. Eventualele bilete rămase disponibile la oricare dintre meciuri vor fi vândute pe principiul ‘primul venit, primul servit’ în apropierea turneului.
Fanii care doresc cedeze biletele obţinute o vor putea face printr-o platformă UEFA care va deveni activă la finalul lunii februarie. În urma revânzării, cumpărătorului iniţial îi va fi returnată contravaloarea biletelor.
România a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatului European din 2020 pe Arena Naţională din Capitală. EURO 2020, ediţie aniversară care celebrează 60 de ani de la primul Campionat European, se va desfăşura în perioada 12 iunie – 12 iulie în 12 oraşe: Bucureşti (România), Baku (Azerbaidjan), Copenhaga (Danemarca), Londra (Anglia), Munchen (Germania), Budapesta (Ungaria), Roma (Italia), Amsterdam (Olanda), Dublin (Irlanda), Sankt Petersburg (Rusia), Glasgow (Scoţia), Bilbao (Spania).
Bucureştiul va găzdui trei partide în cadrul Grupei C şi una în faza optimilor de finală. Astfel, pe Arena Naţională sunt programate meciuri în zilele de 14, 18, 22 şi 29 iunie 2020. Dacă se califică în urma barajului de Liga Naţiunilor, echipa naţională a României va juca cel puţin două partide la Bucureşti.
UEFA a oferit o serie de date referitoare la cumpărătorii biletelor la partidele găzduite la EURO 2020 de Arena Naţională:
-14 iunie, ora 19:00: Austria – Câștigătoare play-off D sau A
46,7% dintre deținătorii biletelor sunt din România, 25% din Austria
-18 iunie, ora 16:00: Ucraina – Câștigătoare play-off D sau A
36,2% dintre deținătorii biletelor sunt din România, 36,4% din Ucraina
-22 iunie, ora 19:00: Ucraina – Austria
29,8% dintre deținătorii biletelor sunt din România, 31,9% din Ucraina, 18,1% din Austria
-29 iunie, ora 22:00: Optime de finală | Locul 1 grupa F – Locul 3 grupa A/B/C/D
54,1% dintre deținătorii biletelor sunt din România, 13% din Germania.