Consiliul Concurenţei urmăreşte comportamentul companiilor
Publicat de Cosmin Meca, 13 martie 2020, 20:00
Consiliul Concurenţei urmăreşte foarte atent comportamentul companiilor şi atrage atenţia de a nu se folosi de această situaţie de criză pentru:
-a creşte preţurile fără o justificare obiectivă;
-a face schimb de informaţii sensibile (preţurile practicate, politica comercială etc.);
-a exclude concurenţi de pe piaţă;
-a abuza de poziţia dominantă;
-a face înţelegeri anticoncurenţiale (în vederea eliminării comercializării unui anumit produs/serviciu, fixare preţuri, de împărţire a clienţilor şi teritoriilor).
În contextul actual, din punct de vedere al legii concurenţei, companiile pot adopta unele măsuri ce pot fi justificate de prevenirea răspândirii coronavirusului, dar în acelaşi timp, acestea nu trebuie să conducă la restrângeri grave ale concurenţei.
Ca urmare, ţinând cont de recomandările Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă în vederea reducerii aglomerării în spaţii comerciale, companiile pot lua măsuri pentru reducerea programului de funcţionare.
În acelaşi timp, administratorii platformelor de comert pot impune măsuri pentru limitarea creşterilor nejustificate ale preţurilor pentru produsele şi serviciile de bază.