Preșcolarii cu un vocabular mai bogat înainte de a începe educația au rezultate mai bune în clasă
Publicat de Cosmin Meca, 17 august 2022, 12:44
Copiii care intră la grădiniță cu un vocabular bun și cu o abilitate de concentrare ridicată se descurcă mai bine în clasă, potrivit unui studiu publicat în revista Early Education and Development.
Rezultatele studiului se bazează pe 900 de copii de patru ani din opt state americane și arată cum capacitatea unui copil de a se implica cu profesorii și colegii este afectată de gama de cuvinte pe care le cunoaște.
Concluziile arată, de asemenea, că este mai probabil ca micuții să se implice mai mult în sarcinile din clasă dacă au învățat cum să suprime comportamentul inadecvat și să blocheze gândurile și sentimentele care îi distrag atenția.
Există multe studii care sugerează că abilitățile de vocabular ale unui copil în această perioadă sunt esențiale pentru succesul academic ulterior.
Implicațiile potențiale pe care factorii de decizie trebuie să le ia în considerare, declară autorii, includ necesitatea unei mai bune pregătiri a profesorilor pentru ca aceștia să identifice, mai devreme, elevii expuși riscului cărora le lipsesc aceste abilități și să ofere sprijinul potrivit.
Sursă text: phys.org