Tânărul pilot Caimac Andrei Daniel: Drumul către competiție și ambițiile pentru viitor (AUDIO)
Publicat de Alin Cirtina, 22 februarie 2024, 15:23
Este elev în clasa a 10-a la Liceul Nicolae Titulescu din Craiova, se numește Caimac Andrei Daniel și a debutat oficial într-o competiție automobilistică la vârsta de 14 ani, după ce a urmat școala de pilotaj, fără de care nu putea să participe.
„Sportul l-am început datorită tatălui meu care tot așa și el de ani de zile era cu mașinile, cu sportul în sine și m-a îndrumat și pe mine în sportul ăsta frumos. Nu m-a obligat, nu m-au forțat, am zis să vedem dacă îți place. Am forțat prima participare mi-a plăcut, din păcate am avut și o mică ieșire în de vor am lovit un mic parapet. Da, nu m-a făcut să mă opresc”, a povestit Andrei.
Competiția de bază la care a participat timp de două sezoane este cea organizată de Federația Română de Automobilism Sportiv sub denumirea ROTAC, desfășurată pe circuite, special construită pentru astfel de competiții.
În România sunt două circuite, unul la Motor Parc și unul la Târgu Mureș, având o lungime de peste 4 km. Amândouă și constă în mai multe mașini, fiecare încercând să-și facă mașina in ce în ce mai ușoară și cu cai cât mai mulți, cât mai puternică. Pentru a obține cel mai bun timp, adică trebuie să atacăm circuitul într-un fel trebuie să obținem cel mai bun timp, a precizat Andrei.
Clasa la care participă este cea mai disputată, cel mai mare număr de concurenți, peste 25 la fiecare etapă și de fiecare dată s-a clasat pe locul patru-cinci, în condițiile în care diferența de timp între locul unu și locul patru este de maximum 2 secunde.
„Am început pe o bază mică, unu pe un motor de 145 de cai, motor de unu-șase și ulterior, în al II-lea an competițional, am schimbat motorul, trecând la unul mult mai mare de pe altă caroserie, fiind chiar singura din Europa, pot spune.
Pe al II-lea an am decis să trecem la o putere mai mare pentru că ajunse ajunsesem deja la limitele mașinii celeilalte și am zis că vrem ceva mai nou, mai puternic și mai bun pentru a participa la o clasă mai disputată și a vedea dacă șunt în stare sau nu după prima participare.
După primul an am obținut experiență, kilometri foarte mulți pe circuit care sunt benefici. Experiența își poate spune cuvântul, de la participare la participare, am învățat diferite.
Îmbunătățirile mașinii se fac pe banii părinților. Din păcate, până acuma n-am avut parte, dar încercăm să căutăm sponsori pentru a obține și să ne fie mai ușor” a explicat tânărul pilot.
Potențial din partea lui există și ca obiectiv pentru anul competițional 2024 este participarea și la alte competiții de acest gen.
Acest aspect se poate obține prin atragerea unor colaboratori care pot ajuta în acest sens.
Sursă text: Emisiunea „De vorbă fără catalog”
Sursă foto: arhiva – Caimac Andrei Daniel
Galerie foto:
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.