A făcut România să sune bine pe tot globul și a înţeles că viitorul se scrie în online
Publicat de Cosmin Meca, 1 decembrie 2017, 20:00
A făcut România să sune bine pe tot globul speculând o lume în care trăieşte tânăra generaţie: mediul virtual.
S-a folosit de internet pentru a face auzită muzica românească peste tot în lume şi a clădit o afacere speculând atenţia tot mai mare către vedetele din online.
Ştie de azi cum va arăta marketingul viitorului şi reuşeşte să se plaseze pe sine în viitor ca să ştie cum să acţioneze azi.
În spatele succesului acestor artişti români stă un tânăr de 29 de ani. Se numeşte Lucian Ştefan şi este cel care a simţit încă de acum 10 ani că internetul e platforma pe care trebuie să-şi construiască afacerile transformând miliardele de vizualizări în milioane de euro.
A speculat o nouă lume în care trăiesc din ce în ce mai mulţi oameni şi s-a aşezat în topurile muzicale alături de artiştii cu care are planuri mari.
Ne-au invitat sa vedem cum ia naştere o piesă într-un studio din Londra în care Lucian a adus producători de muzică, adică cei care se ocupă de partea instrumentală a piesei şi scriitori de hituri, adică aceia care stabilesc linia melodică, versurile cântecelor. Doi din America, doi din Anglia şi trei români.
Paris Jones a compus pentru Usher şi Chris Brown, iar românul David Ciente are două piese semnate pentru Alicia Keys, cu care a intrat în studio la New York. Lucian e doar interfaţa între cei care scriu muzica şi artişti.
S-a născut la Costineşti, într-o familie de oameni simpli.
Mama era croitoreasă, iar tatăl bucătar. Ocazional, mici întreprinzători: “Vara închiriau chioşcuri şi atunci am înţeles că pe lângă jobul normal poţi să faci bani şi din alte activităţi”.
Făceau bani, dar nu suficienţi ca să-i ofere lui tot ce-şi dorea.
“Am avut ideea de a cere bani unui cunoscut, să cumpăr două computere, să le pun în chioşcul alor mei, să fac un fel de internet cafe în ideea de a-i da banii în toamnă”.
La 15 ani când le-a cerut părinţilor să înfiinţeze o firmă de vânzări imobiliare online, cu care au câştigat bani frumoşi, iar mai târziu, tot cu internetul, dadea lovitura pe o piaţă despre care nu ştia nimic.
Avea 19 ani când a cunoscut-o pe INNA, despre care ştia că vrea să se lanseze pe piaţa muzicală. Auzise că în vecini există un studio, unde compun muzica băieţii de la Pay and Win, şi fără să cunoască pe nimeni a intrat acolo şi a cerut o piesă pentru INNA.
Au pus piesa HOT pe YouTube, speculând astfel o nouă cale de a ajunge la publicul larg, arzând etapele parcurse de marii artişti: s-au lansat pe net şi abia apoi a fost preluată de radiouri şi în final a ajuns să sustina concerte.
Când INNA era deja un artist cu concerte în toată lumea, iar proiectul era deja matur, Lucian a decis să se mute la Los Angeles.
A mers la petrecerile lor şi s-a împrietenit cu cei mai buni creatori de muzică dance RedOne, care a produs muzică pentru Lady Gaga, Axident, care a scris pentru Justin Bieber şi Jason Derullo, Mike Caren, şeful Warner Music sau David Guetta.
I-a adus în LA şi pe băieţii de la Play and Win, care au intrat în studio cu producători mari alături de care au compus piese pentru INNA,dar şi pentru artști mari din America.
Când a văzut că se leagă primele acorduri, Lucian s-a mutat în celălalt studio, unde românul David Ciente lucra alături de Jay şi Jaret.
O piesă se vinde cu 3.500 până la 15.000 de euro, dar banii se fac de fapt din drepturi de autor. Dacă piesa lor ajunge la un artist mare şi se difuzează pe radio, toată lumea are de câştigat.
Cât timp Lucian face planuri cu pisele semnate de ei, noi ne mutăm în studio, unde cei patru producători au deja o linie melodică destul de clară.
Piesa e gata să fie livrată unui artist care o poate face să devină hit.
Antonia a fost unul din primii artişti cu care a semnat, după ce a decis să rămână în România şi să înfiinţeze Global Records.
A rămas în România şi a construit o afacere la 360 de grade, acoperind toate nevoile unui artist. Are casa de discuri care se ocupă de vânzarea şi distribuirea muzicii starurilor lui, o firmă care se ocupă doar de managementul concertelor, este şi publisher, adică cel care colectează drepturile de autor ale compozitorilor şi face managementul lor, şi nu în ultimul rând, e cel care îl caută pe artist şi îl pune față în faţă cu muzica ce se naşte din sesiunile de compoziţie pe care le organizează.
Are contracte cu artişti consacraţi, dar şi cu alţii pe care el i-a descoperit. Pe băieţii de la Carla’s Dreams el i-a lansat în România, propunându-le un duet cu INNA, iar Nicoleta Nucă şi The Motans îi datorează prezența pe piaţa muzicală.
În Bucureşti locuieşte într-un apartament închiriat. Face parte dintr-o generaţie de afacerişti, care folosesc banii doar pentru a-şi creşte afacerile.
Cel mai nou proiect al lui, Global Influencers, adună sub aceeași umbrelă vlogari şi blogeri, reuşind să strângă la un loc 3,5 miliarde de vizualizări YouTube şi 14 milioane de abonaţi la conturile lor, 34 milioane de fani pe Facebook cu 1 miliard de vizite, 13 milioane de urmăritori ai conturilor lor de Instagram.
Intuieşte ce vor oamenii să audă şi e unul din cei care construieşte o afacere la început de drum mizând pe nevoia oamenilor de modele. În numai doi ani a ajuns la o cifră de afaceri spectaculoasă: 8 milioane de euro.
A adunat 150 de oameni cu influenţă în online care vorbesc despre modă, maşini, despre viaţa, profesori, şcoală, cosmetice. Despre orice atrage atenţia publicului. Anul acesta 3% din bugetele de marketing ale companiilor s-au dus spre ei, iar anul viitor vor creşte la 5%. Afacerea a pornit-o împreună cu prietenul lui Matei Dima, cunoscut în online drept BROMANIA.
Matei Dima vobeste în vlogurile lui tinerei generaţii care copilăreşte în online. 500 de mii de abonaţi la canalul lui de YouTube, iar unul dintre filme a avut peste 50 de milioane de vizualizări. Prin postările lui ironizează cutumele societăţii româneşti şi dă sfaturi tinerlior care-l privesc ca pe un model.
Selly e unul din copiii la care se uită alte câteva sute de mii de alţi copii. E deja vedetă şi fiecare apariţie a lui stârneşte valuri de emoţie între copii
Pentru noua generaţie până şi meserile se fac tot în online.
Lucian cunoaşte deja bine o lume pe care noi încă o descoperim: online-ul. A avut viziunea şi curajul să păşească în acesta nouă dimensiune pe vremea când prietenii lui încă se jucau doar pe calculator. E sigur că viitorul se scrie în online şi e gata să-l programeze pe măsură aşteptărilor lui.
Instinctual, Lucian a ştiut să se plaseze tot timpul înaintea vremurilor. A văzut oportunităţi acolo unde alţii nu vedeau nimic şi a făcut performanță într-un domeniu despre care nu ştia mare lucru acum zece ani. Se bucură că a făcut ca România să sune bine în urechile a milioane de fani din toate colţurile lumii şi că viitorul îi va aduce cofirmarea că ţara noastră va da ritmul în muzica modială.
sursa: stirileprotv.ro