Atenţie la reducerile false de Black Friday! (audio)
Publicat de Cosmin Meca, 15 noiembrie 2019, 16:30
Cei de la protecţia consumatorului spun să fim atenţi la preţuri! Preşedintele ANPC Horia Constantinescu a vorbit la Radio România Actualităţi despre acest lucru:
Cei care sunt nemulţumiţi de produsele cumpărate trebuie să încerce să rezolve problema cu comerciantul în primă fază – abia după aceea pot apela la Protecţia Consumatorului. Firmele sunt obligate să depună toate eforturile pentru a rezolva situaţia – a mai spus Horia Constantinescu.
Polițiștii doljeni au publicat și ei un ghid prin care recomandă cetățenilor să evite diversele păcăleli care pot apărea în aceasta perioadă. Astfel, la cumpărăturile în magazine, se recomandă să nu aveți sume mari în numerar sau să tastați codul cu discreție, dacă se folosește cardul bancar.
La cumpărăturile on-line, „nu furnizaţi codul numeric personal, seria şi numărul cărții de identitate, a paşaportului sau permisului de conducere, întrucât vânzătorul nu are nevoie de aceste informaţii”, atrag atenția polițiștii.
Pe lângă faptul că trebuie să acceseze magazinele oficiale de aplicații pentru mobil și să nu plătească în avans bunurile comandate, consumatorii trebuie să aibă o conexiune de internet sigură, să se informeze înainte de condițiile de cumpărare și returnare și să cunoască prețul real și calitatea produselor.