Banca olandeza care inlocuieste parola cu vocea ta
Publicat de Cosmin Meca, 2 august 2015, 12:12
Dacă ai sunat recent la bancă pentru a cere anumite informații despre contul tău, cu siguranță a trebuit să te identifici printr-o serie de întrebări și parole. Nu poate fi contestată siguranța acestor metode, dar totuși, ar putea exista alternative ceva mai rapide.
Se pare că, în Olanda, banca ING va introduce un nou serviciu de securitate pentru clienți. Acesta le va permite să își folosească vocile drept parole, ceea ce înseamnă că până și în eventualitatea în care cineva îți cunoaște datele personale, nu îți va putea accesa contul.
Nu este prima oară când este folosită o tehnică de recunoaștere vocală într-o bancă, dar această metodă precisă este utilizată pentru prima oară în Olanda. Cei de la Nuance Communications se află și în spatele Siri și lucrează de mult timp la biometrica vocală.
În 2013, ING România a introdus-o pe Maria, un robot cu inteligență artificială compus din două funcții. Dacă sunăm la call center-ul ING ne va răspunde automat Maria, care are replici la întrebările noastre simple. Astfel, în loc de întrebări care se pot termina în da sau nu, Maria poate răspunde la lucruri cum ar fi “Vreau să-mi cumpăr maşina X. Ce trebuie să fac?”. Atunci, sistemul va folosi limbajul contextual dezvoltat de Nuance, dar şi baza de date de informaţii de la ING Bank, ca să ofere clientului opţiuni.