Black Friday are rival: Ziua in care nu cumparam nimic!
Publicat de Cosmin Meca, 27 noiembrie 2015, 10:30
Americanii au sărbătorit joi, 26 noiembrie, Ziua Recunoștinței. Conform tradiției, a doua zi dupa aceasta sărbatoare reprezintă startul marilor reduceri de Black Friday! Însă marea goană după cumpărături are și un rival, care în ultimii ani a început deja să câștige din ce în ce mai multă popularitate.
În America, Ziua în care nu cumpărăm nimic are loc în aceeași zi cu Black Friday și reprezintă un protest asupra consumerismului. În restul lumii, ziua în care nu cumpărăm nimic este corelată cu ultima zi de sâmbătă din luna noiembrie.
Conceptul de “Buy nothing day” a apărut acum 22 de ani în orașul Vancouver din Canada. Inițiatorul mișcării este artistul Ted Dave. Acesta a promovat-o prin intermediul revistei Adbusters, revistă atașată organizației media cu același nume, al cărei scop vizează o promovarea unei atitudini anti-profit, anti-consumerism, dar pro-mediu. La început, “Buy nothing day” a fost lansată în luna septembrie, dar în 1997 a fost mutată în luna noiembrie, cu scopul de a spori impactul și de a trezi conștinta publică în cazul consumerismului exagerat. Alegerea de a sabota Black Friday nu este una întâmplătoare, aceasta plasându-se în top 10 zile din an în care americanii fac cele mai multe cumpărături.
Ritualul tăierii cardurilor de credit
O manifestație specifică pentru Buy Nothing Day o reprezintă un grup de oameni care se adună într-un centru comercial și își taie cardurile de credit pe jumătate. Aceasta este o formă de protest la adresa folosirii în exces a cardurilor sau a cheltuielilor nejustificate, precum și un simbol al combaterii mișcării consumeriste.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.