Ce știe să facă Antonia, primul funcționar public virtual, care va ”lucra” la Primăria Cluj
Publicat de Cosmin Meca, 18 martie 2018, 08:23
Antonia, primul funcţionar public virtual din România, va începe ″sa lucreze″ la Primăria din Cluj, în mai puţin de o lună. Nu este un robot vorbitor, ci un soft performant, care va prelua cererile oamenilor şi le va transfera mai departe.
Spre finele anului, Antonia va avea şi o interfață, adică un chip uman.
La Primăria Cluj ajung zilnic mii de cereri şi, cu toate că sunt sute de angajaţi, oamenii aşteaptă destul de mult până primesc un răspuns – cel puţin trei zile. Când va intra însă în acţiune funcţionarul virtual “Antonia”, lucrurile se vor schimba radical. Cererea mea va fi trimisă în timp real de către robot funcţionarului potrivit, iar problema va fi rezolvată în doar câteva ore.
“Ar eficientiza puţin activitatea de aici, ar face să meargă activitatea mult mai repede şi am evolua, într-un cuvânt. Că stăm la coadă foarte mult”, spune o tânără.
“Dacă o să facă procesul să fie mai rapid decât acum, e o idee super. Lucrez în domeniul de construcţii civile şi fiecare proiect al nostru trebuie să facă mai multe drumuri la primărie”, spune Florin.
Antonia nu va elimina munca altor funcţionari, ci le-o va uşura.
Oana Buzatu, purtător de cuvânt Primăria Cluj-Napoca: “Antonia este o soluţie de tehnolgie de ultimă oră. Prima fază va face partea de program, de digitalizare, din spate, urmând ca în ultima parte a anului să capete o față umană.”
Prociectul a fost gândit împreună cu IT-iștii din Cluj.
Pe viitor, Antonia le va răspunde oamenilor pe loc şi la întrebări.
sursa: stirileprotv.ro