Cea mai mare densitate de autostrăzi din UE este în regiunile din Germania și Olanda
Publicat de Cosmin Meca, 14 septembrie 2022, 18:23
Principalul factor de influență pentru o rețea densă de autostrăzi este reprezentat de cererea de transport. Aceste cereri sunt deosebit de ridicate în zonele urbane și în alte zone dens populate, în zonele industriale și în jurul marilor porturi maritime.
Majoritatea capitalelor și orașelor mari europene sunt înconjurate de autostrăzi pentru a face față transportului rutier intens. În jurul unor capitale precum Budapesta (120 km de autostradă la 1 000 km²), Viena (109 km/1 000 km²), Madrid (96 km/1 000 km²), Praga (91 km/1 000 km²) și Berlin (91 km/1 000 km²) se găsesc rețele dense de autostrăzi.
Dimensiunile regiunilor variază în UE, unele capitale fiind desemnate ca regiuni în sine, cum ar fi Viena, în timp ce alte capitale sunt părți ale unei regiuni mai mari, cum ar fi Parisul, care face parte din regiunea Île-de-France. În consecință, regiunile cu capitală mică au, în majoritatea cazurilor, o densitate mai mare de autostrăzi în comparație cu regiunile mai mari care includ o capitală.
Alte regiuni dens populate cu o densitate mare a autostrăzilor includ zona Randstad din partea de vest a Țărilor de Jos (Utrecht: 132 km/1 000 km² și Zuid-Holland: 124 km/1 000 km²), care are o importanță economică ridicată.
În țara noastră, densitatea de autostrăzi variază de la 47 de km la 1000 km² în regiunea București-Ilfov la 0 în regiunile Sud-Est Oltenia și Nord-Est.
Densități ridicate de autostrăzi se regăsesc, de asemenea, în jurul unora dintre principalele porturi maritime din nordul Europei, care sunt vitale pentru susținerea activității economice: Bremen (205 km/1 000 km²) cu portul Bremerhaven, Zuid-Holland cu portul Rotterdam (124 km/1 000 km²) și Hamburg (107 km/1 000 km²) sunt printre cele mai ridicate din toate regiunile europene.
Sursă text: ec.europa.eu/eurostat