Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie
Publicat de Cosmin Meca, 26 mai 2017, 12:14
O echipă internaţională de cercetători a dezvăluit mecanismul care a permis automobilelor Volkswagen să măsluiască rezultatele testelor de emisie americane şi europene timp de şase ani până în 2015, când Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA a aflat de această fraudă.
După un an de investigaţii, cercetătorii au găsit un cod care permitea computerului de la bordul maşinii să ştie dacă vehiculul trecea printr-un test de emisie. Computerul activa apoi sistemul de control al emisiilor, reducând astfel cantitatea de poluanţi degajată. Computerul cunoştea şi când testul de emisie se termina, moment în care sistemul era dezactivat, scrie descopera.ro
Atunci când sistemul nu era în funcţiune, maşinile emiteau o cantitate de 40 de ori mai mare de oxizi de azot decât limita maximă permisă de EPA.
Echipa, condusă de Kirill Levchenko, savant la University of California San Diego, şi-a prezentat descoperirea la cea de a 38-a ediţia a IEEE Symposium on Security, care a avut loc în perioada 22-24 mai.
Savanţii au obţinut copii ale codurilor din computerele de bord ale automobilelor de pe diferite forumuri şi chiar de pe site-ul oficial al Volkswagen.
În timpul testelor de emisie standard, puterea motorului este măsurată cu un dinamometru într-o simulare menită să imite deplasarea reală din traficul urban. Condiţiile testului fiind publice şi standardizate, este uşor pentru producători să modeleze comportamentul automobilului în timpul testelor. Codul găsit în computerul maşinilor Volkswagen verifică un număr de condiţii asociate cu un test de emisie, precum distanţa, viteza şi chiar poziţia volanului. Dacă aceste condiţii sunt întâlnite, computerul activează mecanismul de reducere al emisiilor.
Sistemul este în sine o piesă tehnologică remarcabilă, după cum precizează şi Levchenko: „dispozitivul Volkswagen este probabil cel mai complex din istoria automobilelor”.
Motoarele diesel pun probleme producătorilor de automobile pentru că procesul de combustie produce mai mult oxid de azot decât motoarele pe benzină. Pentru a reduce aceste emisii, computerul de bord trebuie să sacrifice performanţa sau eficienţa motorului pentru a se încadra în standardele impuse de legislaţie.
Studiul de faţă atrage atenţia asupra problemelor aduse de verificarea sistemelor care pot încerca să ascundă emisiile reale şi propune elaborarea unei noi serii de tehnici care să contracareze aceste sisteme