Ascultă Radio România Oltenia - Craiova Live

Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie

Radio România Oltenia
Foto: Sandra Stieglat checks a Passat car in the special vehicle sector during the so called 'Open Door Day' to celebrate the 25th anniversary of the plant of the German manufacturer Volkswagen Sachsen in Zwickau, eastern Germany, Sunday, Sept. 6, 2015. More than 4.9 Million vehicles (Golf and Passat) have left the production facilities since foundation on the Zwickau plant in 1990. (AP Photo/Jens Meyer)

Publicat de Cosmin Meca, 26 mai 2017, 12:14

O echipă internaţională de cercetători a dezvăluit mecanismul care a permis automobilelor Volkswagen să măsluiască rezultatele testelor de emisie americane şi europene timp de şase ani până în 2015, când Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA a aflat de această fraudă.

După un an de investigaţii, cercetătorii au găsit un cod care permitea computerului de la bordul maşinii să ştie dacă vehiculul trecea printr-un test de emisie. Computerul activa apoi sistemul de control al emisiilor, reducând astfel cantitatea de poluanţi degajată. Computerul cunoştea şi când testul de emisie se termina, moment în care sistemul era dezactivat, scrie descopera.ro

Atunci când sistemul nu era în funcţiune, maşinile emiteau o cantitate de 40 de ori mai mare de oxizi de azot decât limita maximă permisă de EPA.

Echipa, condusă de Kirill Levchenko, savant la University of California San Diego, şi-a prezentat descoperirea la cea de a 38-a ediţia a IEEE Symposium on Security, care a avut loc în perioada 22-24 mai.

Savanţii au obţinut copii ale codurilor din computerele de bord ale automobilelor de pe diferite forumuri şi chiar de pe site-ul oficial al Volkswagen.

În timpul testelor de emisie standard, puterea motorului este măsurată cu un dinamometru într-o simulare menită să imite deplasarea reală din traficul urban. Condiţiile testului fiind publice şi standardizate, este uşor pentru producători să modeleze comportamentul automobilului în timpul testelor. Codul găsit în computerul maşinilor Volkswagen verifică un număr de condiţii asociate cu un test de emisie, precum distanţa, viteza şi chiar poziţia volanului. Dacă aceste condiţii sunt întâlnite, computerul activează mecanismul de reducere al emisiilor.

Sistemul este în sine o piesă tehnologică remarcabilă, după cum precizează şi Levchenko: „dispozitivul Volkswagen este probabil cel mai complex din istoria automobilelor”.

Motoarele diesel pun probleme producătorilor de automobile pentru că procesul de combustie produce mai mult oxid de azot decât motoarele pe benzină. Pentru a reduce aceste emisii, computerul de bord trebuie să sacrifice performanţa sau eficienţa motorului pentru a se încadra în standardele impuse de legislaţie.

Studiul de faţă atrage atenţia asupra problemelor aduse de verificarea sistemelor care pot încerca să ascundă emisiile reale şi propune elaborarea unei noi serii de tehnici care să contracareze aceste sisteme

De ce anvelopele auto au acei țepi mici din cauciuc?
Fapt divers luni, 18 noiembrie 2024, 10:39

De ce anvelopele auto au acei țepi mici din cauciuc?

De ce anvelopele auto au acei țepi mici din...

De ce anvelopele auto au acei țepi mici din cauciuc?
10 mistere fascinante ale lumii care sfidează explicațiile științifice
Fapt divers sâmbătă, 16 noiembrie 2024, 18:36

10 mistere fascinante ale lumii care sfidează explicațiile științifice

10 mistere fascinante ale lumii care sfidează explicațiile...

10 mistere fascinante ale lumii care sfidează explicațiile științifice
Celine Dion se confruntă cu o boală rară și incurabilă. „A fost greu pentru mine să accept această situație”
Fapt divers sâmbătă, 16 noiembrie 2024, 10:02

Celine Dion se confruntă cu o boală rară și incurabilă. „A fost greu pentru mine să accept această situație”

Celine Dion se confruntă cu o boală rară și incurabilă. „A fost greu pentru mine să accept această...

Celine Dion se confruntă cu o boală rară și incurabilă. „A fost greu pentru mine să accept această situație”
Un organ „inutil” pe care medicii îl îndepărtează adesea ar putea lupta împotriva cancerului
Fapt divers vineri, 15 noiembrie 2024, 10:55

Un organ „inutil” pe care medicii îl îndepărtează adesea ar putea lupta împotriva cancerului

Un organ „inutil” pe care medicii îl îndepărtează adesea ar putea lupta împotriva...

Un organ „inutil” pe care medicii îl îndepărtează adesea ar putea lupta împotriva cancerului
Fapt divers miercuri, 13 noiembrie 2024, 11:05

Antonov An-225 Mriya a fost cel mai mare avion care a zburat vreodată

Antonov An-225 Mriya a fost cel mai mare avion care a zburat...

Antonov An-225 Mriya a fost cel mai mare avion care a zburat vreodată
Fapt divers marți, 12 noiembrie 2024, 09:56

De ce se trezesc unii oameni la ora 3 dimineața în fiecare noapte?

Lumea e plină de lucruri înfricoșătoare. Meduzele și căderea părului, ca să menționăm doar...

De ce se trezesc unii oameni la ora 3 dimineața în fiecare noapte?
Fapt divers marți, 12 noiembrie 2024, 09:42

Oamenii de știință au inventat un Cub Rubik cuantic pentru a câștiga un pariu. Este ”infinit” de dificil – dar rezolvabil

Oamenii de știință au inventat un Cub Rubik cuantic pentru a câștiga un pariu. Este ''infinit'' de dificil – dar...

Oamenii de știință au inventat un Cub Rubik cuantic pentru a câștiga un pariu. Este ”infinit” de dificil – dar rezolvabil
Fapt divers joi, 7 noiembrie 2024, 10:11

2024 – primul an care va depăși o limită de încălzire despre care oamenii de știință ne-au avertizat

2024 - primul an care va depăși o limită de încălzire despre care oamenii de știință ne-au...

2024 – primul an care va depăși o limită de încălzire despre care oamenii de știință ne-au avertizat