Comisarii de la Protecţia Consumatorilor verifică, în această perioadă, modul în care se derulează campania de reduceri „Vinerea Neagră” („Black Friday”)
Publicat de Cosmin Meca, 10 noiembrie 2021, 18:05
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor verifică, în această perioadă, modul în care se derulează campania de reduceri „Vinerea Neagră” („Black Friday”), un vârf al promoţiilor anuale în comerţul de la noi şi din lume.
ANPC anunţa aseară că a amendat compania Altex cu 50.000 de lei şi a propus suspendarea temporară a activităţii site-ului altex.ro pentru că oferea la vânzare peste 1.000 de produse la care nu se aplicau reduceri din preţul de referinţă.
Comunicatul Autorităţii conţine şi poziţia reprezentanţilor companiei amendate, care spun că – cităm – „ei nu pot fi corecţi într-o piaţă în care nimeni nu este”.
Dar cum putem să ne dăm seama că reducerile sunt, de fapt, nişte păcăleli? – răspunde purtătorul de cuvânt al Comisariatului ANPC din Regiunea Nord-Vest, Lucian Rus, invitat în această dimineaţă la Radio România Cluj.
Perioada reducerilor de Black Friday vine – pe de altă parte – cu înmulţirea atacurilor cibernetice, prin care se încearcă să se obţină date personale, financiare sau de autentificare ale potenţialelor victime.
Cea mai recentă acţiune de acest fel vizează compania Dedeman – avertizează specialiştii Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică într-o postare pe pagina oficială de Facebook. Atacatorii au copiat identitatea brandului şi au lansat mesaje promoţionale false.
Amatorii de reduceri pot însă observa cu uşurinţă că adresa de la care mail-ul a fost trimis este una neoficială, fără legătură cu compania.
În plus, textul înşelător – scris în limba română – are greşeli gramaticale evidente, semn că a fost tradus din altă limbă cu un instrument automat de traducere. Astfel de incidente de securitate cibernetică se pot raporta la numărul de urgenţă 1911.