Compania Facebook a evitat să ia măsuri împotriva dezinformării şi discursului de ură pentru ca profiturile sale să nu aibă de suferit
Publicat de Cosmin Meca, 4 octombrie 2021, 10:08
Compania Facebook a evitat să ia măsuri împotriva dezinformării şi discursului de ură pentru ca profiturile sale să nu aibă de suferit, a afirmat aseară o fostă angajată a companiei în prestigioasa emisiune „60 minutes” a televiziunii CBS.
Facebook ar fi ştiut, de pildă, că Instagramul, pe care îl deţine, poate fi periculos pentru sănătatea mintală a adolescentelor, dar nu a luat măsuri în acest sens.
Pe de altă parte, compania ar fi minţit când a spus că va lua măsuri împotriva dezinformării şi a permis răspândirea informaţiilor false cu privire la pandemia de coronavirus, ceea ce a contribuit la actualul climat de scepticism cu privire la vaccinuri.
Totodată, compania nu ar fi făcut nimic pentru a opri răspândirea discursului de ură înainte de asaltul din 6 ianuarie asupra congresului.
Fosta angajată Facebook va fi audiată mâine, în calitate de avertizor public, de Senatul american. Reprezentanţii companiei neagă acuzaţiile, care au apărut şi anterior într-o investigaţie Wall Street Journal.