Concursul „Reporter și blogger european”
Publicat de Cosmin Meca, 4 noiembrie 2017, 15:00 / actualizat: 30 ianuarie 2021, 11:02
Reprezentanța Comisiei Europene își propune să-i încurajeze pe jurnaliști și bloggeri să se specializeze în analiza informațiilor care provin de la instituțiile europene și a subiectelor europene în general și, ca urmare, lansează concursul REPORTER și BLOGGER EUROPEAN.
Jurnaliștii și bloggerii sunt invitați să trimită, până pe 31 octombrie 2017 (concursul s-a prelungit până pe 15 noiembrie), articolele și materialele publicate în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2017 (concursul s-a prelungit până pe 15 noiembrie), pentru a fi evaluate de un juriu. Nu sunt acceptate articole de știri, ci numai comentarii, analize, reportaje, anchete, interviuri, editoriale, articole de opinie și imagini ilustrative (infografice originale sau fotografii care au fost publicate însoțite de comentarii relevante). Fiecare concurent trebuie să trimită minimum 3 și maximum 5 materiale pentru a intra în competiție la una dintre cele 7 categorii ale concursului (vezi mai jos categoriile și criteriile de evaluare pentru fiecare în parte). Concurenții pot participa la o singură categorie.
Fiecare categorie va avea un singur câștigător. Premiile constau în câte o tabletă iPad și o vizită de 2 zile la Bruxelles, în cursul anului 2018, unde câștigătorii vor avea ocazia să viziteze sediul Comisiei Europene și să se întâlnească cu oficiali europeni.
Calendarul competiției:
25 martie 2017: lansarea concursului
31 octombrie: termen limită pentru înscrierea în concurs la toate categoriile (concursul s-a prelungit până pe 15 noiembrie)
25 martie – 31 octombrie: desfășurarea competiției (concursul s-a prelungit până pe 15 noiembrie);
15 – 30 noiembrie: jurizare;
decembrie 2017: anunțarea câștigătorilor.
Categorii:
Presă audio (comentariu/analiză) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs;
Presă video (comentariu/analiză) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs;
Presă scrisă și online (comentariu/analiză) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs;
Opinie / editorial (orice mediu: audio, video sau presa online) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs;
Reportaj, anchetă, interviu (orice mediu: presă sau blog) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs;
Blog (text comentariu/analiză/opinie publicat pe blogul personal sau pe o platformă comună) – minimum 3 și maximum 5 postări înscrise în concurs;
Galerie (imagine ilustrativă – fotografie, infografic original – însoțită de un comentariu relevant pentru tematica de concurs, din orice mediu – presă sau blog) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs.
Temele concursului:
Participanții pot aborda orice subiect legat de Uniunea Europeană (și care este de interes pentru publicul din România), cu condiția ca cel puțin unul dintre materialele înscrise în concurs să atingă cel puțin una dintre următoarele teme de interes pentru Comisia Europeană:
Cartea albă privind viitorul Europei cu 27 state membre;
60 de ani de la Tratatul de la Roma;
10 ani de la aderarea României la UE;
30 de ani de la înființarea programului Erasmus;
Corpul European de Solidaritate;
Politica regională (inclusiv fonduri europene);
Politica agricolă comună (inclusiv fonduri europene)
10 priorități ale Comisiei Europene: locuri de muncă, creștere și investiții, piața unică digitală, uniunea energiei și schimbările climatice, piața internă, uniunea economică și monetară, acordul de liber schimb UE-SUA, justiție și drepturi fundamentale, migrație, UE ca actor global, schimbări democratice.
Sursa: ec.europa.eu