Creșterea vizibilității produselor agricole cu fonduri UE
Publicat de Puiu Vulea, 18 ianuarie 2018, 15:53
Comisia Europeană a lansat vineri, 12 ianuarie, apelurile de propuneri pentru programe de promovare a produselor agricole europene, atât la nivel mondial, cât și în cadrul UE. Programele vor beneficia de o cofinanțare de 169 de milioane euro, cu 27 de milioane mai mult decât în 2017 și pot viza o gamă amplă de tematici, de la campanii generale privind alimentația sănătoasă la inițiative dedicate unor sectoare de piață specifice.
Își pot depune candidatura, pentru a solicita finanțare, organizații precum cele comerciale, asociațiile de producători sau organismele agroalimentare responsabile pentru activități de promovare. Propunerile pot fi prezentate prin intermediul portalului dedicat iar Comisia va evalua propunerile și va anunța în toamnă care vor fi beneficiarii.
Aproximativ două treimi din finanțarea disponibilă este destinată promovării produselor alimentare din UE în țări terțe. În ceea ce privește programele din cadrul UE, accentul ar trebui să se pună pe informarea consumatorilor cu privire la diferitele sisteme și etichete de calitate ale UE. Finanțarea sectorială va fi dedicată programelor care promovează creșterea durabilă, inclusiv a ovinelor și caprinelor. De asemenea, este prevăzută alocarea unei finanțări pentru campaniile menite să promoveze alimentația sănătoasă și creșterea consumului de fructe și legume.
Mai multe informații vor fi disponibile în cadrul unei serii de „zile de informare” care vor avea loc în întreaga UE. Prima zi de informare va avea loc la Bruxelles la 31 ianuarie și va fi deschisă tuturor potențialilor beneficiari, agențiilor de publicitate și autorităților naționale.