CSALB: Românii sunt sfătuiți să apeleze, doar în ultimă instanţă, la amânarea plăţii ratelor la credit
Publicat de Lica Simona, 25 iulie 2022, 16:37
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar a înregistrat o creştere cu 40 la sută a numărului de negocieri dintre consumatori şi bănci, în prima jumătate a anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se arată într-un comunicat al centrului. Reducerea ratelor şi trecerea de la ROBOR la indicele de referinţă IRCC au reprezentat principalele măsuri negociate, în cadrul concilierilor. Într-o declaraţie, pentru Radio România Actualităţi, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al instituţiei, Alexandru Păunescu, le recomandă consumatorilor să apeleze, doar în ultimă instanţă, la amânarea plăţii ratelor la credit:
Alexandru Păunescu a mai spus că, înainte de a decide amânarea plăţii ratelor la credit, este bine ca, mai întâi, consumatorii să negocieze direct cu instituţiile abilitate sau să apeleze la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar.