Cum să devii stewardesă
Publicat de Cosmin Meca, 4 decembrie 2016, 08:30
Mai întâi, o însoțitoare de bord trebuie să dea dovadă de pasiune pentru meseria pe care o face, să aibă o fire empatică, să dea dovadă de spirit de sacrificiu și să își dorească să joace rolul de salvator, în cazul în care se confruntă cu situații limită.
O însoțitoare de bord trebuie să dea dovadă de profesionalism , de spirit de echipă și de o bună comunicare cu restul echipajului. Aceasta trebuie să fie mereu amabilă cu pasagerii, care o pot aborda pentru diferite probleme. Ea trebuie să fie răbdătoare, să le înțeleagă temerile uneori exagerate, atacurile de panică sau anxietatea care îi poate transforma de multe ori pe pasageri în niște indivizi irascibili, necooperanți , poate chiar respingători în fata încercărilor de ajutor oferite de cei din jur. Din acest motiv este deosebit de important ca ea să aibă o experiență în relația cu clienții, experiență care o poate ajuta în depășirea unor situații de acest gen pe timpul zborului.
Ținând cont de faptul că însoțitoarea de zbor va fi ambasadorul companiei pentru care lucrează, aceasta trebuie să arate mereu impecabil, să fie odihnită și îngrijită.
O altă cerință obligatorie care trebuie respectată este punctualitatea, o stewardesă riscând să își piardă jobul dacă întârzie la un zbor, dând dovadă în acest fel de superficialitate și neseriozitate.
Vârsta minimă de angajare ca stewardesă diferă de la o companie la alta, aceasta fiind între 18 şi 21 de ani, iar vârsta maximă fiind în general, de aproximativ 40 de ani.
Persoanele care vor să ocupe acest job, trebuie să aibă diplomă de bacalaureat și să aducă dovada aptitudinilor medicale (certificat medical JAR-FCL 3, clasa 2- controlul neurologic, oftalmologic, ORL, audiometric, ginecologic, cardiologic etc.) și trebuie, de asemenea, trecut controlul echilibrulului şi rezistenţei în condiţii speciale, care se face cu giroscaunul şi barocamera.
Examenul propriu-zis constă în proba de limba engleză, scris si oral şi o probă de geografia României şi a Europei, nota minimă de admitere fiind 7, la toate probele .
În afara costurilor destul de mari pe care le presupune acest job și anume parcurgerea unui curs teoretic, în valoare de circa 2.000 de euro, care cuprinde 231 ore (incluzând și examinările de final de curs) și se efectuează în aproximativ 8 săptămâni, trebuie plătite și orele efectuate cu simulatorul de zbor, în jur de 500 euro, orele de zbor de pregătire care se ridică la suma de 1000 de euro și, în plus, examenul de licență, circa 100 de euro.
În privința cerințelor fizice, limita minimă oscilează de la o companie la alta, dar în general pornește de la 1,58 metri la 2,12 metri pe vârfuri, cu mâna ridicată.
Astfel, dacă în cazul companiiei Wizz Air, înălţimea minimă în cazul femeilor care aplică pentru un astfel de post este de 1,65 metri, în cazul elveţienilor de la Swiss, aceasta poate scădea până la 1,58 metri. Reprezentanţii companiei Lufthansa pretind ca însoţitoarele lor de bord să aibă o înălţime cuprinsă între 1,58 metri şi 1,75 metri, iar olandezii de la KLM vor ca înălţimea maximă a acestora să fie de 1,85 metri solicitând ca inainte de interviul de angajare, femeile să nu poarte pantofi cu toc pentru a atinge acest standard.
Primele 6 luni de la angajare reprezintă perioada de probă pentru stewardese.
Printre conditiile impuse pentru obținerea postului, viitoarea stewardesă trebuie să fie capabilă să înoate singură 50 de metri complet îmbrăcată şi să nu aibă atacuri de panică nici măcar în cazuri extreme.
În plus, mai este important de mentionat faptul că cea mai mare parte a companiilor aeriene, atât din România, cât şi din străinătate sunt destul de stricte cu viitoarele angajate, interzicându-le acestora să aibă orice fel de tatuaje și piercinuri sau cel puțin, să nu le expună în timpul orelor de lucru.
Sursa: aeroportcraiova.ro