De ce s-a prabusit avionul pilotat de Adrian Iovan
Publicat de Davian Vlad, 19 octombrie 2015, 12:26
La aproape doi ani de la teribilul accident din Apuseni, azi au fost scoase la lumină rezultatele expertizei tehnice ale prăbuşirii aeronavei în care Adrian Iovan şi studenta Aura Ion şi-au găsit sfârşitul. Motoarele au fost cercetate de specialişti din Statele Unite, iar rezultatul a arătat că acestea funcţionau în parametri optimi. În raportul preliminar făcut public la începutul acestui an, condiţiile meteorologice au fost considerate drept cel mai important factor care a dus la prăbuşirea avionului. În cel final, făcut public azi, îngheţarea motoarelor şi o eroare a managemenului misiunii sunt considerate principalele cauze ale prăbuşirii.
Investigatorul Eugen Suciu le-a vorbit azi jurnaliştilor, într-o informare de presă, detaliind concluziile raportului final de 150 de pagini. Primele declaraţii ale investigatorului au detaliat problemele cu care s-a confruntat aeronava, care nu a reuşit să ajungă la înălţimea necesară, problemele de givraj explică motivul pentru care avionul nu a putut urca până la altitudinea de 11.000 de picioare. „Singura persoană care are toate datele şi este îndreptăţită şi legal să ia decizii este comandantul de echipaj. Când ia decizia să coboare într-un spaţiu necontrolat, de clasă G, îşi asumă întreaga responsabilitate a zborului. Diferenţa este uriaşă între zborul într-un spaţiu controlat, de clasă C, şi unul necontrolat, de clasă G”, a explicat Suciu.
Investigatorul a mai explicat: „Nu putem spune că a fost o eroare de pilotaj, pentru că am spune că este vorba despre o eroare a tehnicii de pilotaj. Putem spune că ne confruntăm cu o eroare a managementului. Dacă nu ne confruntam cu givrajul la nivelul motoarelor, nu am fi avut un astfel de accident”.
Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a emis, după raport, mai multe recomandări de siguranţă.
Sursa: realitatea.net
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.