Ascultă Radio România Oltenia - Craiova Live

Două românce au pornit în joacă o afacere în casă, iar acum câştigă peste 100.000 de euro din vânzarea produselor

Radio România Oltenia

Publicat de Cosmin Meca, 25 februarie 2017, 13:00

La doar 28 de ani, Sabrina Marinescu are la activ patru ani de antreprenoriat: a construit două afaceri împreună cu două prietene. Tinerele produc o gamă de cosmetice bio şi o linie de suplimente alimentare naturale, iar vânzările cumulate au ajuns la 120.000 de euro anul trecut. Pentru 2017 ţintesc o creştere de 60% şi fac demersuri pentru paşi la nivel internaţional.

Două românce au pornit în joacă o afacere în casă, iar acum câştigă peste 100.000 de euro din vânzarea produselor

Panacea Urban Apothecary s-a născut din pasiunea pentru cosmetice de calitate a două tinere fără experienţă, dar cu ascuţit simţ antreprenorial. Sabrina Marinescu tocmai se întorsese din Paris, unde încheiase cinci ani de studii în comunicare, modă şi artă, dar şi câteva internshipuri în aria brandingului de lux. Pe de altă parte, Maria Ianoş, prietena şi actuala asociată a Sabrinei, absolvise facultatea de farmacie, iar în timpul liber realiza creme. În timpul unui prânz, la o discuţie în care s-au pus la curent cu cele mai recente activităţi şi pasiuni, tinerele şi-au dat seama că au în comun o pasiune pe care ar putea să o valorifice: cosmeticele.

„Total ad hoc, ne-a venit ideea de a face ceva împreună, să creăm un brand. Am pornit efectiv gândindu-ne că o să facem nişte creme în bucătărie şi le vom vinde între prieteni”, povesteşte Sabrina Marinescu. Au cumpărat materii prime – ca uleiuri şi seminţe – şi au început să le mixeze acasă. Reacţiile celor din jur le-au încurajat să continue: „Ne-am cremuit, toată lumea era încântată, dar compoziţiile erau destul de simple – nişte uleiuri cu nişte vitamine, nimic foarte elaborat. Foarte bune, de altfel, pentru că realist vorbind, din naivitate şi din dorinţa de a face cremele cele mai bune, noi puneam concentraţiile cele mai mari, uleiurile cele mai scumpe etc.”, spune aceasta. Ulterior au aflat că acest lucru nu prea se face în industrie, iar crema lor ar costa mult dacă ar trebui să o producă standardizat. Au început colaborarea cu o fabrică, cu care lucrează şi astăzi. „Fiind la început ne-am zbătut foarte mult, am fost foarte perfecţioniste; cred că numai pe logo ne-am chinuit cam o lună să ajungem la ceva ce ne convine. Acum nu aş mai face acelaşi lucru, dar pe de altă parte nu ne pare rău, fiindcă am primit laude de la companii de renume, precum Estée Lauder şi alţii”, spune tânăra antreprenoare.

De la idee până când au scos efectiv cremele pe piaţă a durat cam doi ani, pentru că, spune tânăra, s-au lovit de multe alte lucruri în afară de ceea ce ştiau ele să facă, mai exact producţie şi branding. Pas cu pas, sau „cu lumânarea”, după cum spune ea însăşi râzând, au reuşit să lanseze oficial Panacea Urban Apothecary. Investiţia iniţială, de-a lungul primilor doi ani a fost de 20.000 de euro, fonduri proprii provenite de la familiile lor. Din cauză că nu aveau nici buget, nici capacitate de a face mai multe linii cosmetice, s-au hotărât să se axeze pe trei creme. Una este o cremă antiîmbătrânire şi pentru ten uscat, alta este pentru ten normal şi piele sensibilă, iar a treia se adresează tenului gras, uşor acneic. Suma investită iniţial nu a fost îndeajuns încât să poată realiza o gamă întreagă de produse încă de la lansare, astfel că s-au focusat pe cele trei produse de îngrijire a tenului.

După un an, vânzările înregistrate au fost cât se poate de bune: au rămas, efectiv, fără stocuri. Au folosit câştigurile pentru a mai adăuga încă două produse – un demachiant şi o loţiune tonică – ajungând la cinci produse marca Panacea Urban Apothecary. „Evident, ne-am lovit între timp de multe greutăţi, dar am avut norocul ca ai noştri să ne sprijine şi să ne înţeleagă. Până la urmă a fost un experiment, iar dacă nu ne pricepeam, nu puneam pasiune sau pur şi simplu nu aveam noroc, putea să se termine prost. Din fericire, nu s-a terminat prost. Nici nu s-a terminat!”, spune ea zâmbind.

După câţiva ani, o altă prietenă a Sabrinei – Irina Culeţu – a decis să renunţe la jobul stabil pe care îl avea şi să meargă pe drumul antreprenoriatului. „După ce am participat la un târg în Italia, ne-a venit ideea să facem suplimente alimentare naturale.

O mare parte din ceea ce pui pe piele se pierde şi doar un mic procentaj se absoarbe. De aceea, cel mai eficient este să înghiţi acele substanţe adjuvante”, explică tânăra antreprenoare. În scurt timp, s-au gândit şi la un plan pentru noul proiect şi au aplicat pentru fonduri europene; au obţinut 25.000 de euro. „Pentru fonduri trebuie să ai toate piesele puzzle-ului puse, să îl prezinţi cuiva frumos ambalat şi acea persoană să-ţi dea ok-ul”, spune Sabrina Marinescu. Mai întâi s-au documentat temeinic; „de obicei, pentru fonduri îţi trebuie un consultant, însă noi nu puteam da câteva mii de euro cuiva pentru ceva de care nu eram sigure că va merge.

Aşa că ne-am descurcat singure, iar Irina a ţinut efectiv partea de contabilitate, a stat nopţile, a făcut planul pe cinci ani”, povesteşte tânăra. În martie 2016 au lansat şi marca The Food Project, care conţine patru suplimente alimentare, complementare liniei de îngrijire cosmetică: Skin Elixir (ajută la regenerarea pielii), The Body Supplement (pentru cei care vor să slăbească), The Detox Wonder (pentru îmbunătăţirea metabolismului şi a digestiei) şi The Happiness Formula (pentru energie şi stare de bine). Acestea conţin ingrediente simple, din natură, pe care toată lumea le cunoaşte, dar le ocoleşte de dragul tehnologiei, ţine să precizeze antreprenoarea.

sursa:businessmagazin.ro

Motivul real pentru care orice pisică are o obsesie pentru bradul de Crăciun. Ce crede că este, de fapt
Fapt divers miercuri, 25 decembrie 2024, 15:07

Motivul real pentru care orice pisică are o obsesie pentru bradul de Crăciun. Ce crede că este, de fapt

Motivul real pentru care orice pisică are o obsesie pentru bradul de...

Motivul real pentru care orice pisică are o obsesie pentru bradul de Crăciun. Ce crede că este, de fapt
Cozonac pufos cu nucă. Secretul cu care nu dai greș niciodată:”rezultatul final merită fiecare efort”
Fapt divers duminică, 22 decembrie 2024, 13:52

Cozonac pufos cu nucă. Secretul cu care nu dai greș niciodată:”rezultatul final merită fiecare efort”

Cozonac pufos cu nucă. Secretul cu care nu dai greș niciodată:”rezultatul final merită fiecare...

Cozonac pufos cu nucă. Secretul cu care nu dai greș niciodată:”rezultatul final merită fiecare efort”
De ce a dispărut Agatha Christie timp de 11 zile?
Fapt divers joi, 19 decembrie 2024, 11:16

De ce a dispărut Agatha Christie timp de 11 zile?

De ce a dispărut Agatha Christie timp de 11...

De ce a dispărut Agatha Christie timp de 11 zile?
Totul despre Crăciuniță sau Steaua Crăciunului. Cum să o păstrezi înflorită tot anul
Fapt divers marți, 17 decembrie 2024, 09:00

Totul despre Crăciuniță sau Steaua Crăciunului. Cum să o păstrezi înflorită tot anul

Cum să o păstrezi înflorită tot...

Totul despre Crăciuniță sau Steaua Crăciunului. Cum să o păstrezi înflorită tot anul
Fapt divers sâmbătă, 14 decembrie 2024, 10:47

ISU Gorj -recomandări de sărbători

Recomandări ISU...

ISU Gorj -recomandări de sărbători
Fapt divers vineri, 13 decembrie 2024, 10:53

Noi speranțe pentru viața extraterestră! Ce a găsit o misiune NASA pe planeta pitică Ceres?

Noi speranțe pentru viața extraterestră! Ce a găsit o misiune NASA pe planeta pitică...

Noi speranțe pentru viața extraterestră! Ce a găsit o misiune NASA pe planeta pitică Ceres?
Fapt divers miercuri, 11 decembrie 2024, 08:43

Ce au căutat românii pe Google în 2024. Topul celor mai populare subiecte din țara noastră

Ce au căutat românii pe Google în 2024. Topul celor mai populare subiecte din țara...

Ce au căutat românii pe Google în 2024. Topul celor mai populare subiecte din țara noastră
Fapt divers luni, 2 decembrie 2024, 10:27

Cele două vârste la care oamenii trec printr-o „explozie de îmbătrânire”

Cele două vârste la care oamenii trec printr-o „explozie de...

Cele două vârste la care oamenii trec printr-o „explozie de îmbătrânire”