Finalizarea reparării autovehiculelor Volkswagen
Publicat de Puiu Vulea, 15 septembrie 2017, 15:00
Comisia Europeană, împreună cu autoritățile pentru protecția consumatorilor din Uniunea Europeană au solicitat într-o scrisoare comună, directorului general al grupului Volkswagen, repararea rapidă a tuturor autovehiculelor afectate de scandalul emisiilor (așa-numitul „dieselgate”). Demersul face parte dintr-o serie de acțiuni prin care autoritățile sus-menționate urmăresc să se asigure că este respectată legislația în domeniu, ele continuând să primească informații conform cărora multe dintre autovehiculele afectate nu au fost încă reparate, deși compania se angajase să asigure repararea lor până în toamna anului 2017.
Autoritățile pentru protecția consumatorilor așteaptă un răspuns din partea Volkswagen cu privire la următoarele aspecte:
- transparența și comunicarea cu cei implicați;
- informarea proprietarilor de autovehicule de ocazie și a consumatorilor care și-au achiziționat autovehiculele din afara rețelei concesionarilor Volkswagen;
- măsura de restabilire a încrederii anunțată de grupul Volkswagen;
- sprijinul pentru concesionarii auto în procesul de efectuare a reparațiilor;
- prelungirea procesului de efectuare a reparațiilor.
De asemenea, autoritățile pentru protecția consumatorilor din UE solicită Volkswagen să transmită un răspuns în termen de o lună și să participe la un dialog la nivel european. Va fi la latitudinea fiecărui stat membru să decidă ce măsuri va lua în continuare dacă Volkswagen nu va reacționa la poziția comună sau dacă nu se va putea ajunge la un acord. Autoritățile pot lua măsuri în funcție de circumstanțele locale, inclusiv măsuri de asigurare a respectării legislației, dacă acestea se dovedesc necesare.