In Germania, restricţiile mai severe introduse de autorităţi pentru a încerca să limiteze răspândirea noului coronavirus îi descurajează pe oameni de la cumpăraturi
Publicat de Cosmin Meca, 6 decembrie 2021, 21:38
In Germania, restricţiile mai severe introduse de autorităţi pentru a încerca să limiteze răspândirea noului coronavirus îi descurajează pe oameni de la cumpăraturi în această perioadă de obicei aglomerată, dinaintea Crăciunului.
Asociaţia retailerilor germani este îngrijorată pentru că vânzarile în magazinele nealimentare au scăzut, în medie, cu 26 la sută săptămâna trecută, comparativ cu aceeaşi perioadă dinaintea crizei, din 2019.
Cel mai puternic afectaţi au fost comercianţii de articole de îmbrăcăminte, ale căror vânzări au scăzut cu 35 la sută, iar estimările sunt ca pierderile din sectorul comerţului nealimentar s-ar putea ridica la 5,5 miliarde de euro în decembrie.
Directorul executiv al Asociaţiei retailerilor germani, Ştefan Genth a avertizat că perspectiva este dezastruoasă şi a cerut guvernului de la Berlin să le asigure retailerilor sprijin financiar suplimentar.