Informații de călătorie – Bulgaria
Publicat de Puiu Vulea, 28 aprilie 2019, 13:21
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetățenii români că există posibilitatea ca la data de 1 mai 2019, la trecerea prin punctul de frontieră Ruse, pentru plata taxei de pod, să se creeze coloane mai mari de autoturisme și autocare, fapt ce va duce la timpi măriți de așteptare la trecerea prin punctul de frontieră către România.
De asemenea, la solicitarea autorităților vamale bulgare, se recomandă ca turiștii români care aleg să revină în țară prin PCTF Ruse, să pregătească în prealabil suma exactă pentru taxa de pod: 4 (patru) leva sau 2 (doi) euro, în acest mod putând fi scurtați considerabil timpii de așteptare la procesarea și eliberarea documentelor justificative tip chitanțe, facturi, bonuri fiscale.
Lipsa sau expirarea termenului de valabilitate a vignetei electronice BG pentru autovehiculele înmatriculate în România, la ieșirea către Giurgiu, poate duce la blocarea unei artere de taxare pentru cel puțin 10-20 de minute, având în vedere că persoana contravenientă va trebui să achite taxa compensatorie și să obțină documentele justificative. Se recomandă ca turiștii români să se asigure că au achitat taxa pentru vigneta electronică BG și că este valabilă.
MAE menționează că se pot folosi și celelalte puncte de trecere a frontierei situate la frontiera româno-bulgară, precum: Kardam – Negru Vodă; Durankulak – Vama Veche; Kainardja – Lipnița; Dobromir – Krushari (ultimele două PCTF cu orar de funcționare 08:00-20:00, masa totală admisă a autovehiculelor de până la 3,5t); Silistra – Ostrov, Oryahovo – Bechet (ferry) – cu program de funcționare 06:00 – 24:00 (www.spet.ro/?lang=ro); Nikopol – Turnu Măgurele (ferry) și Svishtov – Zimnicea (ferry) – ultimele două puncte cu program de funcționare 08:00-20:00 (www.feribot-eurodac.ro și www.ferry.bg/ferry_rophp).
Autoritățile abilitate vor întreprinde măsurile necesare prevenirii formării de coloane de autovehicule și aglomerării punctului de frontieră Ruse și a zonei adiacente acestuia, manifestând o atenție deosebită pentru fluidizarea, pe cât posibil, a circulației autoturismelor și autocarelor. Acest lucru va putea conduce și la oprirea temporară a circulației autocamioanelor de tonaj mare sau tirurilor.
Se recomandă firmelor românești de transport internațional de marfă sau pasageri, care au planificat tranzit în această perioadă pe teritoriul bulgar, să ia măsurile adecvate în vederea organizării eficiente a itinerariilor de deplasare și stabilirii programului de lucru al șoferilor.