Înţelesul ascuns din spatele numelor marilor companii. De unde provin denumirile LEGO, Yahoo sau Pepsi
Publicat de Cosmin Meca, 25 ianuarie 2017, 11:50
Datorită succesului lor, numele acestor companii ne sunt familiare, dar majoritatea au un înteles ascuns în spate. De exemplu, LEGO, reprezintă o combinaţie a două cuvinte daneze care se traduce „joacă bine”, relatează Business Insider.
IKEA-Numele s-a format combinând iniţialele fondatorului Ingvar Kamprad cu iniţialele fermei unde acesta a lucrat, Elmtaryd, şi iniţiala oraşului în care acesta a trăit, Agunnaryd. IKEA.
Canon-Iniţial, compania a fost numită „Kwanon”, zeiţa Budistă, dar şi-a schimbat numele în 1935 pentru a avea o atracţie mai mare la publicul larg.
Sony-Este derivat de la cuvântul din Latină, „sonus”, ce înseamnă sunet, dar care a fost folosit şi pentru a exprima un termen argou folosit de tinerii din Japonia anilor 50 ce desemna un tânăr prezentabil şi deştept.
Haagen-Dazs-A fost ales special de fondatori pentru a da produsului „o aură a tradiţiei din vechiea lume”
WD-40-Dupa 39 de încercări eşuate, spray-ul a fost perfectat la a 40-ea încercare, de aici şi numele.
Yahoo– Este un acronim pentru „Yet Another Hierarchical Officious Oracle”, dar se referă şi la specia imaginară găsită în cartea Călătoriile lui Guliver de Jonathan Swift.
Pepsi– La început sucul se numea „Brad’s Drink” denumită aşa în onoarea creatorului său, Caleb Bradham. A devenit Pepsi-Cola în 1898 datorită cuvântului „dyspepsia”, ce înseamnă indigestie, care voia să reprezinte credinţa fondatorului, cum că băutura ajuta digestia.
Google-Şi-a luat numele de la termenul matematic „googol”, ce desemnează cifra 1 urmată de 100 de zerouri.
Starbucks-Şi-a luat numele de la un personaj din romanul lui Herman Melville, Moby Dick, tânărul Starbuck, relateaza descopera.ro