Linia TelVerde a Primăriei Râmnicului
Publicat de Cosmin Meca, 13 februarie 2020, 15:30
„Bun venit la linia TelVerde a Primăriei municipiului Râmnicu Vâlcea! Spune-i primarului cum vrei să arate oraşul în care trăieşti” este mesajul care a fost auzit de 2881 de ori în cursul anului trecut de către locuitorii Râmnicului care au format numărul gratuit 0800 809 809, sesizând Dispeceratului Poliţiei Locale din cadrul Primăriei municipiului despre diversele probleme cu care se confruntă. Aceste apeluri se adaugă altor 2894, făcute pe celelalte telefoane de contact ale Poliţiei Locale, inclusiv pe numărul „scurt” 0250 979 înfiinţat în martie 2019.
La capătul celălalt al liniei, 24 de ore din 24 şi 7 zile din 7, cu răbdare, dar şi cu competenţa deprinsă în cursuri de specializare, au stat la dispoziţie dispecerii, care au preluat mesajele şi au îndrumat echipajele de poliţişti locali să intervină în teren în 1588 de situaţii în care s-au semnalat încălcări ale normelor de convieţuire socială.
De asemenea, personalul Dispeceratului supraveghează non-stop şi cele 156 de camere din sistemul de supraveghere video al municipiului inaugurat în 2009, ultimele dintre acestea fiind instalate la rampele de la pasajul Tudor Vladimirescu, date în folosinţă la finele anului trecut.
Printre aspectele semnalate la acest adevărat „112” local se numără blocarea unor autovehicule în parcări, tulburarea liniştii şi ordinii publice, ocuparea ilegală a locurilor de parcare destinate persoanelor cu handicap, distrugeri ale unor elemente de pe domeniul public, deranjul provocat de unităţi de alimentaţie publică, blocaje în trafic etc.