Noi măsuri luate de Primăria Craiova
Publicat de Cosmin Meca, 17 martie 2020, 14:30
AVÂND ÎN VEDERE DECIZIILE LUATE LA NIVEL NAȚIONAL PENTRU A PREVENI RĂSPÂNDIREA VIRUSULUI COVID-19, ÎNCEPÂND CU DATA DE 17.03.2020, VOR FI PUSE ÎN APLICARE URMĂTOARELE MĂSURI:
Privind programul de relații cu publicul:
-SE SUSPENDĂ PROGRAMUL DE AUDIENȚE/ RELAȚII CU PUBLICUL AL COMPARTIMENTELOR FUNCȚIONALE DIN CADRUL APARATULUI DE SPECIALITATE AL PRIMARULUI;
-SE REDUCE PROGRAMUL DE RELAȚII CU PUBLICUL LA CENTRUL DE INFORMAȚII PENTRU CETĂȚENI (REGISTRATURA), ASTFEL:
DEPUNERI (SEDIUL DIN STR. A.I. CUZA, NR. 7 )
LUNI-VINERI, 9.00-11.00
ELIBERĂRI (SEDIUL PALACE, STR. A.I. CUZA, NR. 1)
LUNI-VINERI, 9.00-11.00
–Suspendarea activității de lucru cu publicul la următoarele sedii ale Direcției Impozite și Taxe:
-punct de încasare Calea Bucureşti nr. 51C (Piaţa centrală)
-punct de încasare strada Mitropolit Firmilian nr. 14
-punct de încasare Craioviţa Nouă (Bulevardul Oltenia Bl.65A1- parter),
-punct de încasare Brazda (Strada Doljului,nr.37, Bl. G4, parter
-punct de încasare Rovine (Strada Nicolae Iorga,nr.31, Bl. E1, parter),
-punct de încasare 1 Mai (Strada Independenței nr. 12, Bl.7, parter),
-punct de încasare Lăpuș (Calea București, nr.137,Bl.T6, parter),
Activitatea de relații cu publicul pentru Persoane Fizice și Persoane Juridice se va desfășura prin telefon 0251/411111, fax0251414237, prin corespondență poștală sau electronică la adresele de e-mail, în funcție de competențe:
-direxec_dit@primariacraiova.ro
-serviciulciuespf@primariacraiova.ro – Serviciul Constatare Impunere Control Persoane Fizice
-serviciuluespf@primariacraiova.ro – Serviciul Urmarire,Executare Silita Persoane Fizice
-ciuperceanu.daniela@primariacraiova.ro – Serviciul Contabilitate si Prelucrare Date
-impunerepersoanejuridice@primariacraiova.ro – Serviciul Constatare, Impunere Persoane Juridice
-contestatii.insolventa@primariacraiova.ro – Serviciul Contestatii si Insolventa
-serviciulciuespj@primariacraiova.ro – Serviciul Urmarire, Executare Persoane Juridice
-certificatefiscale@primariacraiova.ro – Serviciul Recuperare Creante Fiscale Si Eliberare Certificate De Atestare Fiscala
ÎN CADRUL SERVICIULUI DE STARE CIVILĂ
Programul cu publicul se va desfășura astfel:
-8:30 – 11:30 – primiri și eliberări acte în funcție de specificul activității fiecărui compartiment;
-11:30 – 13:30 – dezinfectare și igienizare spații de relații cu publicul, birouri, culoare de acces;
-13:30 – 16:30 – primiri și eliberări acte în funcție de specificul activității fiecărui compartiment.
-limitarea numărului de participanți la oficierea căsătoriilor, fiind permis strict accesul mirilor, martorilor, nașilor și familiei restrânse (maximum 20 persoane);
-eliberarea duplicatelor certificatelor de stare civilă se va face în termen de 4 zile lucrătoare de la data depunerii cererii;
-eliberarea certificatelor de naștere pentru nou-născuți se va face în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii ;
-informațiile cu privire la stadiul dosarelor aflate în lucru la nivelul institușiei noastre se pot obține doar telefonic de la numarul 0351-451.883 sau prin poșta electronică la adresa de e-mail office@spcepcv.ro
Activitățile de rectificare a actelor de stare civilă, înregistrare tardivă a nașterii și transcrierea certificatelor de stare civilă, schimbări de nume pe cale administrativă, se vor realiza zilnic, numai după programarea în prealabil a acestora, programare ce se poate face telefonic la numărul de telefon 0351-451.883.
Fac exceptie de la acest tip de programări, cele realizate deja online pe site-ul instituției.
IMPORTANT
Tuturor persoanelor care sunt programate li se solicită să respecte ora de programare în scopul evitării aglomerației în spațiile destinate publicului.
Cetățenii care vor să solicite informații pot apela, începând cu data de 16.03.2020, liniile telefonice 0251310219; 0351451883 în intervalul orar 8,30-16,00, sau pot solicita/ trimite și prin poșta electronică la adresa de e-mail office@spcepcv.ro, precum și prin corespondență.
În privința modului de primire al documentelor:
-NU SE MAI PRIMESC, PENTRU ÎNREGISTRARE, DIN PARTEA PERSOANELOR FIZICE/JURIDICE, LA SEDIUL INSTITUȚIEI URMĂTOARELE CATEGORII DE SOLICITĂRI:
-PETIȚII/SESIZĂRI;
-PROPUNERI/SUGESTII CU VALOARE DE RECOMANDARE;
-ALTE SOLICITĂRI ÎN AFARA CELOR CU CARACTER ABSOLUT URGENT ȘI NU SUPORTĂ AMÂNARE. CATEGORIILE DE SOLICITĂRI MENȚIONATE SE VOR DEPUNE ON-LINE, LA ”CUTIA CETĂȚEANULUI” SAU TELEFONIC APELÂND CU ÎNCREDERE TELEFONUL CETĂȚEANULUI 0251.984.
-RECOMANDĂM A SE UTILIZA SERVICIILE ELECTRONICE DISPONIBILE LA RUBRICA E-SERVICII SAU PRIN INTERMEDIUL POȘTEI ELECTRONICE PE ADRESELE DISPONIBILE LA RUBRICA CONTACT ȘI ÎNCURAJĂM ACHITAREA TAXELOR ȘI IMPOZITELOR ONLINE, FOLOSIND PORTALUL WWW.GHISEUL.RO.
Documente ce se pot depune on-line:
Registrul agricol
-Adeverința din registrul agricol
-Adeverința stadiu dosar
-Adeverința că nu deține teren
-Adeverința albine
-Adeverința APIA
-Schița parcelară
Urmărire contracte agenţi economici/patrimoniu
-Acord de funcţionare pentru desfăşurarea unei activităţi economice
-Autorizaţie de funcţionare alimentaţie publică
-Acord pentru ocuparea temporară a domeniului public
-Prelungire Acord pentru ocuparea temporară a domeniului public
-Eliberare acord cale de acces la spaţiile cu altă destinaţie
-Prelungire contract de închiriere chioșc
-Prelungire contract de închiriere pentru terenul ocupat de garaj/copertină
-Prelungire contract de închiriere pentru terenul de legume și zarzavaturi
-Regim juridic teren
-Acord intabulare
-Eliberare adeverința intabulare
Urbanism
-Adeverinţa intravilan/extravilan
-Adeverință privind apartenența la UAT
-Certificatul de nomenclatură stradală
-Eliberare extrase din PUG, PUZ, PUD
-Emitere certificat de recenzat
-Obţinere evoluţie denumire stradă
-Certificat de urbanism pentru construcții definitive, desfiinţări, împrejmuiri
-Certificat de urbanism pentru schimbări de destinație, construire şi închidere balcoane, montări firme, amplasare construcţii provizorii şi panouri publicitare
-Certificat de urbanism pentru înstrăinări, dezmembrări, alipiri și operațiuni notariale
-Certificat de urbanism pentru reţele (branșamente, separări, ş.a.)
-Avize de amplasament ale deținătorilor de utilități
-Avize de amplasament pentru mijloace de publicitate temporară
Servicii publice/Transport local/Autorizații de acces/Spargere stradă
-Înscriere pe lista de așteptare pentru Operatori de transport
-Întocmirea cazierului de conduită profesională
-Înscriere în baza de date
-Eliberare autorizație dispecerat
-Eliberare autorizație de transport în regim de taxi
-Eliberare cazier de conduită profesională – PFA și IF
-Eliberare cazier de conduită profesională – Societăți
-Autorizație Liber Acces Parc Romanescu
-Autorizație Liber Acces Centrul Istoric
-Autorizație liber acces zona A/B
-Eliberare autorizație capete traseu de către operatori județeni
-Emiterea autorizaţiei de spargere stradă
-Emiterea autorizaţiei de branşament aerian
DIRECȚIA URBANISM ȘI AMENAJAREA TERITORIULUI
Se suspendă emiterea următoarelor tipuri de documente:
1.Copii, copii certificate, duplicate indiferent de natura documentului;
2.Certificate privind stadiul fizic de realizare al construcțiilor;
3.Procese verbale de recepție la terminarea lucrărilor, suspendându-se totodată participarea în comisiile de recepție a funcționarilor publici din cadrul Primăriei municipiului Craiova;
4.Avize ale Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Craiova;
5.Avize de oportunitate pentru elaborare PUZ.
Următoarele tipuri de documente se vor elibera exclusiv online, în acest sens fiind obligatorie menționarea pe cererea de emitere a documentului a adresei de email a solicitantului și a unui număr de telefon pentru contact:
1.Extrase PUG/PUZ/PUD și încadrări în zonă
2.Adeverințe de intravilan;
3.Adeverințe privind apartenența la unitatea administrativ – teritorială;
4.Avize de amplasament ale deținătorilor de utilități;
5.Avize de amplasament pentru mijloacele de publicitate temporară.
Următoarele tipuri de documente eliberate se vor transmite solicitantului exclusiv prin intermediul Poștei Române, în acest sens fiind obligatorie înscrierea pe cerere, în clar, cu majuscule, a numelui, prenumelui și a adresei de corespondență aleasă de către solicitant, precum și a numprului de telefon pentru contact:
1.Procese verbale de vecinătate;
2.Planuri încadrare în tarla;
3.Adeverinte privind evolutia denumirii strazii si a numarului factorial;
4.Certificate de recenzat;
5.Toate tipurile de corespondență pentru operațiuni cadastrale și/sau notariale;
6.Adeverințe privind valoarea de impozitare a construcțiilor (necesare la Inspectoratul de Stat în Construcții).
Se suspendă activitatea Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Municipiului Craiova, toate solicitările ce vizează documentații de urbanism și care trebuiesc analizate în cadrul acestei comisii urmând a fi amânate până la încetarea stării de urgență la nivel național.
DIRECȚIA DE IMPOZITE ȘI TAXE
Nr. Crt. | Tip document | Mod de comunicare |
1 | Declarație impunere clădiri PJ | corespondență poștală |
2 | Declarație impunere clădiri PF | corespondență poștală |
3 | Declarație impunere teren PJ | corespondență poștală |
4 | Declarație impunere teren PF | corespondență poștală |
5 | Declarație impunere mijloace de transport PJ | corespondență poștală |
6 | Declarație impunere mijloace de transport PF | corespondență poștală |
7 | Declarație impunere mijloace de transport marfă PJ | corespondență poștală |
8 | Declarație impunere mijloace de transport marfă PF | corespondență poștală |
9 | Declarație pentru scoaterea din evidență mijloace de transport PJ | corespondență poștală |
10 | Declarație pentru scoaterea din evidență mijloace de transport PF | corespondentă poștală |
11 | Declarație impunere taxă pentru afișaj PJ | corespondență poștală |
12 | Declarație impunere taxă pentru afișaj PF | corespondență poștală |
13 | Declarație servicii reclamă și publicitate PJ | corespondență poștală |
14 | Declarație servicii reclamă și publicitate PF | corespondență poștală |
15 | Declarație impunere taxă specială salubrizare PJ | corespondență poștală |
16 | Declarație impunere taxă specială salubrizare PF | corespondență poștală |
17 | Declarație pentru scoaterea din evidență a structurilor de afişaj şi publicitate PJ | corespondență poștală |
18 | Declarație pentru scoaterea din evidență a structurilor de afişaj şi publicitate PF | corespondență poștală |
19 | Declarație pentru scoaterea din evidenţă a clădirilor PJ | corespondență poștală |
20 | Declarație pentru scoaterea din evidenţă a clădirilor PF | corespondență poștală |
21 | Declarație pentru scoaterea din evidenţă a terenurilor PJ | corespondență poștală |
22 | Declarație pentru scoaterea din evidenţă a terenurilor PF | corespondență poștală |
23 | Declarație decont privind taxa hotelieră | corespondență poștală |
24 | Declarație fiscală pentru stabilirea taxei speciale ,,Water Parc” | corespondență poștală |
25 | Decont impozit pe spectacole | corespondență poștală |
26 | Declarație taxă parcare | corespondență poștală |
27 | Cerere restituire PJ | corespondență poștală |
28 | Cerere restituire PF | corespondență poștală |
29 | Cerere compensare PJ | corespondență poștală |
30 | Cerere compensare PF | corespondență poștală |
31 | Cerere rectificare rol | corespondență poștală |
32 | Cerere duplicat chitanță | corespondență poștală |
33 | Cereri informații fiscale contribuabili/petiții /reclamații-sesizări | corespondență electronică |
34 | Cerere privind comunicarea prin mijloace electronice conform HCL.447/2017 | corespondență electronică |
35 | Contestație act admnistrativ | corespondență poștală |
36 | Cerere informații instituții publice | corespondență poștală |
37 | Plângeri prealabile Legea 554/2004 | corespondență electronică |
38 | Cererea pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală PJ | corespondență electronică |
39 | Cererea pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală PF | corespondență electronică |
Modalități de plată:
Plata electronică prin intermediul paginii de internet www.ghiseul.ro
Persoanele fizice și persoanele fizice autorizate pot achita impozite și taxe datorate bugetului local al Municipiului Craiova pe pagina de internet www.ghiseul.ro la orice oră, pagina fiind disponibilă în orice moment al zilei. Plata impozitelor, pentru bunurile deținute de contribuabili în Municipiul Craiova, este condiționată de autentificarea pe pagina www.ghiseul.ro. Pentru plata taxelor sau a amenzilor plata se poate efectua și fără autentificare prealabilă.
În cazul in care nu dețineți cont de acces pe pagina de internet www.ghiseul.ro acesta poate fi obținut accesând pagina https://www.ghiseul.ro/ghiseul/public/credentiale.
Plata cu ordin de plată
Persoanele juridice şi persoanele fizice pot achita cu ordin de plată:
Banca: Trezoreria Municipiului Craiova
Beneficiar: Primăria Municipiului Craiova
C.U.I. – 4417214
Pentru codul de cont corespunzator plății dorite, va rugăm accesați Lista conturi IBAN disponibilă pe http://primariacraiova.ro/ro/taxe-si-impozite/conturi-iban.html
Plata prin internet banking
Contribuabilii care doresc să plătească impozitul prin internet trebuie să aibă un cont de internet banking deschis la orice bancă din care să facă un virament bancar, în lei, din contul propriu în contul IBAN asociat tipului de impozit pe care îl are de achitat. Contul IBAN asociat impozitelor și taxelor locale venituri ale Primăriei Municipiului Craiova poate fi identificat consultând site-ul http://www.primariacraiova.ro, secţiunea INFORMAŢII PUBLICE > TAXE SI IMPOZITE > „Conturi IBAN”.
Cu contul de utilizator și parola, pentru Sistemul de informare asupra impozitelor și taxelor datorate de contribuabili bugetului local al municipiului Craiova, se pot vizualiza informații despre obligațiile fiscale datorate bugetului local al municipiului Craiova, aceste obligații fiscale putând fi achitate prin intermediul serviciului de Internet Banking oferit de orice banca de pe teritoriul României.
Plata prin mandat poștal
Contribuabilul se prezintă la oficiul poștal și achită suma ce reprezintă impozitul pe clădire, teren sau auto.
Mandatul poștal are 2 părți: mandatul poștal propriu-zis și cuponul.
1) Pe mandatul poștal se va trece la destinatar Primaria Municipuiului Craiova, adresa: Str. A.I.Cuza nr. 7, precum și suma în cifre și în litere.
2) Pe fața cuponului mandatului poștal se va trece: expeditorul cu adresa exactă/completă și suma în cifre.
3) Pe verso-ul cuponului se completează la rubrica loc pentru corespondență destinatarul – Primăria Municipuiului Craiova
Cont nr. (lista conturi IBAN) deschis la Trezoreria Municipiului Craiova
Localitatea: Craiova
Suma reprezintă: Exemplu: impozit clădire/teren/mijloace de transport etc.
Contribuabilul poate trimite mandatul poştal cu confirmare de primire.
-*prin internet la adresa : http://impozite.primariacraiova.ro (*necesită autentificare).
Pentru obținerea contului de acces se vor prezenta următoarele:
-cererea de înregistrare, pe care o găsiți la adresa de internet http://primariacraiova.ro/ro/taxe-si-impozite/impozite-online.html;
-copie a actului de identitate, la sediul Direcției Impozite si Taxe din Calea București nr. 51C (incinta Pieței Centrale) sau la adresa de e-mail direxec_dit@primariacraiova.ro.
-măsura suspendării programului de relații cu publicul este aplicabilă și în cazul programărilor on-line efectuate pe site-ul http://programari.ditl.primariacraiova.ro, după data de 17.03.2020.
Pentru orice alte informații se poate accesa site-ul: https://www.primariacraiova.ro/ro/taxe-si-impozite
DIRECȚIA DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR
ÎN CADRUL SERVICIULULUI DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR
Accesul în locație în vederea depunerii Cererilor de eliberare a actului de identitate sau, după caz, a înscrierii menţiunii privind stabilirea reşedinţei va fi permis doar solicitanților, respectiv titularilor spațiului de locuit și, după caz, reprezentanților legali ai acestora, numai în baza programărilor online sau telefonice.
DEPUNEREA ACTELOR
•Cererile de eliberare a actului de identitate sau, după caz, a înscrierii menţiunii privind stabilirea reşedinţei se vor depune exclusiv în baza unei programări online sau prin programare prealabilă la nr. de telefon: 0251310219; 0351451883.
•Programările online vor fi făcute pe site-ul oficial al instituției www.spcepcv.ro , secțiunea Programări online la cele 2 ghișee.
ELIBERAREA ACTELOR
•În ceea ce privește ridicarea cărții de identitate, cetățenii se vor prezenta la termenul comunicat la depunerea cererii, în baza tichetului eliberat.
CAZURI DEOSEBITE
La sediul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor Craiova nu vor mai putea fi depuse cereri privind eliberarea actelor de identitate și de înscriere a mențiunii privind stabilirea reședinței decât cu programare on-line sau telefonica, cu excepția cazurilor deosebite.
Pentru situațiile deosebite va funcționa un ghișeu la care programarea se va face exclusiv la nr. de telefon 0251310219; 0351451883.
Situaţia deosebită în care se poate afla solicitantul are în vedere: motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susţinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operaţiuni notariale/bancare, etc. fiind obligatoriu însoțită de documente justificative.
FURNIZAREA DATELOR
•Solicitările de furnizare date din Registrul Național de Evidență a Persoanelor pentru:
-eliberarea adeverinței privind domiciliul înregistrat în R.N.E.P.;
-eliberarea adeverinței din care să rezulte CNP-ul/datele de stare civilă, în cazul persoanelor decedate;
-eliberarea adeverinței din care să rezulte istoricul de domiciliu necesar în programul RABLA 2020.
însoțite de documentele aferente, pot fi depuse la secretariatul DEP Craiova numai în baza unei programări telefonice la nr. de telefon: 0251310219; 0351451883.
Referitor la alte tipuri de solicitări, acestea pot fi transmise Direcției de Evidență a Persoanelor Craiova prin servicii de curierat/poștale./e-mail – office@spcepcv.ro