Numărul destinat sesizării abuzului asupra copilului a primit peste 9200 de apeluri în primele două săptămâni de la lansare
Publicat de Cosmin Meca, 25 ianuarie 2022, 19:03
Peste 9.200 de apeluri s-au înregistrat la numărul unic 119, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare şi neglijare a copilului, în primele două săptămâni de la lansarea sa, pe 5 ianuarie. Principalele probleme semnalate de copiii şi adulţii care au sunat vizează abuzul fizic, emoţional, sexual, neglijarea, bullying-ul şi cerşetoria.
La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informaţii în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară sau alocaţie.
În fiecare judeţ, în direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţie a copilului există un birou de operatori call-center 119 care funcţionează în regim de permanenţă. Peste 100 de specialişti – psihologi şi asistenţi sociali – fac parte din echipele mobile de intervenţie, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare şi înregistrare.