?Ora de educaţie teatral??, un proiect marca Radio România Cultural, din nou în şcolile bucureştene
Publicat de Cosmin Meca, 30 septembrie 2014, 14:51
De la 1 octombrie 2014, programul nonformal ?Ora de educaţie teatral?? revine în şcolile bucureştene timp de două semestre educaţionale (octombrie 2014 ? mai 2015).
250 de elevi cu vârste cuprinse între 9-10 ani, care învaţă la Şcoala Gimnazială ?Ferdinand I? şi Şcoala Gimnazială nr.56, vor beneficia, săptămânal, de audiţii ale spectacolelor radiofonice pentru copii şi ale poveştilor de seară difuzate la radioul public, de jocuri şi concursuri create special pentru ei.
Ideea ?Orei de educaţie teatral?? a apărut în 2012 ca urmare a succesului pe care l-a avut proiectul ?Ora de educaţie muzicală?, propus de Postul Radio România Cultural în anul 2011. S-a dezvoltat ulterior, în anii 2013 şi 2014. Realizatorii programului Mirela Nicolae şi Răzvan Dolea împreună cu regizorul artistic Mihai Lungeanu încearcă să promoveze programele culturale adresate elevilor, să sprijine iniţiativa radioului cultural de atragere şi fidelizare a tinerilor ascultători bucureşteni şi să ajute demersul şcolii naţionale de acordare a şanselor egale la educaţie.
Programul ?Ora de educaţie teatral? în şcoli? are ca scop atragerea, formarea şi fidelizarea publicului de emisiuni culturale încă de la vârstele mici, facilitarea comunic?rii verbale, dialogul şi exprimarea coerente pentru elevi folosind înregistrări audio din Fonoteca radioului public (Poveste de seară, Teatru Naţional Radiofonic), aprofundarea în manier? teatral? şi jurnalistic? a textelor prevăzute de programa şcolar?, dar şi realizarea de reportaje despre educaţie care sunt difuzate pe parcurs, la Radio România Cultural.
Proiectul va avea, pe lângă audiţii, exerciţii interactive de comunicare verbală bazate pe tehnici teatrale şi concursuri cu premii (auxiliare şcolare şi promoţionale).
Parteneri fideli ai acestei iniţiative originale sunt Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, Teatrul ?C.I.Nottara? şi Editura Nomina.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.