Pentru clienții nemulțumiți (audio)
Publicat de Liviu Goga, 30 martie 2016, 08:31
Clienţii nemulţumiţi de relaţia cu băncile pot apela şi la Centrul de Soluţionare Alternativă a litigiilor, dacă nu reuşesc să rezolve pe cale amiabilă problemele cu creditorii, a reamintit Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Serviciile acestei noi instituţii sunt gratuite, iar soluţiile vor fi formulate în cel mult trei luni, de profesionişti independenţi din domeniul financiar. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, Bogdan Pandelică a precizat care sunt diferenţele noului sistem faţă de cel judiciar:
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul bancar a fost creat anul trecut, în urma transpunerii în legislatia naţională a unei directive europene şi a devenit operaţional de luna aceasta. Directorul General din BNR, Alexandru Păunescu, a explicat aseară, în emisiunea „Oameni care mişcă România”, de la Radio România Actualităţi, cum sunt soluţionate litigiile între clienţi şi bănci:
Alexandru Păunescu a mai spus că recurgerea la această modalitate alternativă de rezolvare a litigiilor nu exclude o eventuală acţiune în instanţă.