Probleme, la nivel global, cu serviciile Microsoft. O pană IT masivă afectează aeroporturi, bănci, companii
Publicat de Lica Simona, 19 iulie 2024, 12:01
Marile companii aeriene americane au ordonat ca zborurile să fie oprite la sol, astăzi, invocând probleme de comunicații, în timp ce alți transportatori, companii media, bănci și firme de telecomunicații, din întreaga lume, au raportat, de asemenea, că întreruperi de sistem la Microsoft le-au perturbat operațiunile, transmite Reuters.
American Airlines, Delta Airlines, United Airlines și Allegiant Air au oprit zborurile, la mai puțin de o oră, după ce Microsoft a declarat că a rezolvat problema întreruperii serviciilor cloud, care a afectat mai mulți transportatori low-cost. Nu era clar dacă apelul de a împiedica decolarea zborurilor a fost legat de o întrerupere anterioară a serviciilor cloud Microsoft.
În Australia, mass-media, băncile și companiile de telecomunicații au suferit întreruperi, despre care guvernul a declarat că par a fi legate de o problemă la firma globală de securitate cibernetică Crowdstrike.
Site-ul Downdetector a arătat întreruperi la mai multe bănci și companii de telecomunicații. Când Reuters a contactat serviciul de asistență tehnică al Crowdstrike, acesta a transmis un mesaj telefonic înregistrat, în care se spunea că are cunoștință de raportări privind probleme ale sistemului de operare Windows al Microsoft, în legătură cu senzorul Falcon, fără a menționa Australia. Nu exista nicio informație care să sugereze că întreruperea a fost un incident de securitate cibernetică, a declarat biroul coordonatorului național al securității cibernetice din Australia, Michelle McGuinness, într-o postare pe X. Întreruperile s-au răspândit la nivel global, Spania raportând un „incident informatic” la toate aeroporturile sale, în timp ce Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa, după numărul de pasageri, a avertizat pasagerii cu privire la eventualele perturbări care, potrivit acesteia, ar afecta „toate companiile aeriene care operează în rețea”, însă fără să menționeze de ce natură sunt perturbările.
Furnizorul de servicii cloud AWS de la Amazon a transmis, într-un comunicat, că „investighează rapoartele privind problemele de conectivitate la Windows EC2 și la spațiile de lucru din cadrul AWS”.
Sursa: digi24