Problemele autostrăzilor (audio)
Publicat de Liviu Goga, 25 mai 2018, 06:37
Construirea de autostrăzi prin parteneriat public privat pe tronsoanele pentru care se poate asigura finanţare europeană este o eroare de strategie, susţine Asociaţia Pro Infrastructura, care monitorizează obiectivele majore de infrastructură din transporturi. Potrivit acestei organizaţii, în ultimii 14 ani s-a încercat de trei ori construirea autostrăzii Comarnic-Braşov, dar proiectul nu s-a dovedit rentabil.
Directorul Asociaţiei, Ionuţ Ciurea, susţine că guvernul a anunţat intenţia de a realiza cele trei autostrăzi prin parteneriat public-privat doar ca reacţie la protestul motorizat Iaşi – Bucureşti. El a explicat, pentru Radio România Actualităţi, că o astfel de varianta depinde de foarte mulţi factori:
Asociaţia Pro Infrastructura consideră că un termen realist pentru finalizarea autostrăzii A1 – Sibiu – Piteşti ar fi anul 2025, precizează reporterul RRA, Alexandru Lancuzov.