Problemele copiilor cu nevoi speciale
Publicat de Cosmin Meca, 21 noiembrie 2019, 18:00
Sindicatele din învăţământ solicită ministerului să crească numărul specialiştilor care pot gestiona problemele copiilor cu nevoi speciale, integraţi în învăţământul de masă.
Secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Cornelia Popa Stavri, spune că statisticile arată că în şcolile de masă sunt integraţi peste 33 de mii de copii cu nevoi speciale. Ea susţine, însă, că numărul acestor copii este mai mare în realitate pentru că sistemul românesc are o problemă cu diagnosticarea acestor cazuri. Însă chiar şi pentru aceste date de pe hârtie, numărul specialiştilor din sistem este mult mai mic decât necesarul.
Conform datelor culese de reprezentanţii federaţiei, există cazuri în care un consilier de profil trebuie să gestioneze situaţia a peste 1200 de copii cu nevoi speciale.
Printre măsurile pe care sindicatele le solicită Ministerului Educaţiei este şi reducerea numărului de elevi din clasele în care există copii cu nevoi speciale. Aceştia pot avea deficit de atenţie şi de înţelegere, iar profesorii trebui să le acorde mai mult timp pentru a-i face să asimileze cunoştinţele predate. Un rol foarte important în aceste cazuri îl au şi profesorii de sprijin, potrivit preşedintelui FSLI, Simion Hăncescu.