România printre țările cu cei mai rapizi timpi de răspuns la apelurile de urgență
Publicat de Cosmin Meca, 15 februarie 2018, 21:30 / actualizat: 30 ianuarie 2021, 11:01
Serviciul 112 a devenit mai eficient o dată cu creșterea ratei de localizare a apelurilor efectuate, o arată cel mai recent raport anual privind implementarea în statele membre a numărului european de urgență, publicat în data de 9 februarie.
Anual, circa 300.000 de persoane nu pot descrie cu locul în care se află în momentul efectuării apelului de urgență, din varii motive. În sprijinul acestora, a început implementarea unei noi tehnologii, pentru o localizare mobilă avansată (Advanced Mobile Location – AML). Această funcționalitate este disponibilă deocamdată doar pe telefoanele cu sistem de operare Android din următoarele 7 țări: Austria, Belgia, Estonia, Finlanda, Irlanda, Lituania și Marea Britanie. Prin intermediul acesteia, un apelant ar putea fi localizat în mod automat cu o precizie de sub 100 metri.
Un alt pas major în creșterea eficienței acestui serviciu îl reprezintă implementarea funcției eCall, toate mașinile noi de pe piața europeană urmând să aibă activat acest sistem de apelare automată în caz de accidente. România se numără printre țările în care a fost testat proiectul-pilot.
Potrivit datelor în raport, România se număra, în 2017, printre țările cu cei mai rapizi timpi de răspuns la apelurile de urgență, înregistrând 3.92 secunde/apel în medie, dar și printre țările cu cele mai mici rate ale apelurilor abandonate, de doar 4,34%. De asemenea, tot în 2017, au fost înregistrate 14,1 milioane apeluri, cu aproape 1 milion mai puține decât în anul precedent, iar 94% dintre apeluri au fost preluate într-un interval de sub 10 secunde. Rata apelurilor false a scăzut la 56,49%, cu circa 4 procente mai mică decât în 2016.
Sursa: ec.europa.eu