„Salvati Copiii” a deschis Gradinitele Estivale!
Publicat de Cosmin Meca, 4 iulie 2016, 14:07
Peste 700 de copii din comunităţi defavorizate din Bucureşti şi alte 21 de judeţe din România vor beneficia de educaţie preşcolară, în cadrul celor 37 de grădiniţe estivale lansate astăzi de Organizaţia Salvaţi Copiii.
Nevoia unui astfel de demers apare în contextul în care doar 52% dintre copiii români frecventează grădinița, una dintre cauzele principale ale neparticipării fiind sărăcia, potrivit datelor Eurostat – EUSILC. Grădiniţele vor funcționa pe perioada verii, între 4 iulie şi 2 septembrie, pentru a facilita creşterea nivelului de pregătire pentru şcoală şi accesul la educaţie primară, dar şi pentru a preveni abandonul şcolar pe termen lung al copiilor proveniţi din medii defavorizate.
36 de cadre didactice care vor lucra direct cu cei mici au fost pregătite special pentru acest program. Până în prezent, Salvaţi Copiii a integrat peste 5.500 de copii de vârstă preșcolară şi a instruit peste 1.370 de educatori care lucrează cu copii din comunităţi defavorizate.
„Salvaţi Copiii îşi dorește să ofere sprijin tuturor copiilor, pentru ca aceștia să poată porni cu șanse egale în viață. În acest sens, accesul la educație, începând cu integrarea copiilor în grădinițe, este crucial. Pentru a reduce decalajul la învăţătură pentru copiii aflaţi în pragul excluziunii sociale, Salvaţi Copiii România este singura organizație care desfăşoară, de cinci ani, iniţiativa Grădiniţele estivale, parte din programul Şanse egale pentru toţi copiii, într-o societate fără discriminare.” – Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.
Organizaţia Salvaţi Copiii dezvoltă programe de includere preşcolară şi şcolară dedicate copiilor proveniţi din medii defavorizate încă din anul 1999. Grădiniţele estivale, organizate anual, constituie o modalitate prin care copiii din comunităţi sărace, cei mai mulţi de etnie romă, sunt atraşi către şcoală, ajutaţi să se integreze în plan educaţional şi să recupereze lacunele provocate de lipsa educaţiei preşcolare.
Doar 42% dintre copiii romi (6-15 ani) au mers la grădiniţă, în comparaţie cu 87% dintre copiii de alte etnii şi care trăiesc în acelaşi mediu. În cadrul grădinițelor estivale sunt incluşi copiii care nu au sau nu au avut posibilitatea parcurgerii etapei preşcolare, din motive socio-economice, care fie nu au fost înscrişi în sistemul de învăţământ, fie au fost înscrişi, dar au avut o participare redusă, aflându-se astfel în risc de abandon şcolar.
La sfârşitul grupelor estivale, copiii sunt înscrişi în sistemul de învăţământ preşcolar sau şcolar, în funcţie de vârstă, iar situaţia lor educaţională este monitorizată pe tot parcursul anului şcolar.