Soluții mai bune pentru asigurarea continuității serviciului polițienesc
Publicat de Puiu Vulea, 18 februarie 2018, 13:06
Conducerea Poliției Române se află în proces de consultare cu unitățile centrale și teritoriale de poliție, precum și cu organizațiile sindicale și profesionale, în vederea adoptării celor mai bune soluții care vor asigura un serviciu polițienesc permanent și de calitate, precum și respectarea drepturilor personalului și refacerea capacității de muncă a acestuia, se arată într-un comunicat al IGPR.
De asemenea, în comunicat se precizează că pentru structurile de poliție din mediul rural, au fost propuse, în general, formule de asigurare a permanenței serviciului polițienesc și prin constituirea de patrule cu polițiști din cadrul mai multor posturi și secții de poliție.
În ceea ce privește intervenția polițiștilor la evenimentele semnalate, aceasta se realizează după regula ,,cel mai aproape de locul producerii evenimentului sesizat intervine”.
Modul de organizare a programului de lucru la nivelul unităților de poliție se va baza pe principiul flexibilității, ținând cont de specificiul activității derulate, situația operativă, deficitul de personal, astfel încât activitățile de mențiere a ordinii publice și de cercetare a infracțiunilor să își păstreze caracterul conferit în reglementările legislative și anume, acela al continuității.
La momentul finalizării procesului de consultare, informațiile rezultate vor fi aduse la cunoștința opiniei publice.