Tunelul iubirii
Publicat de Cosmin Meca, 2 noiembrie 2016, 10:27
Publicat de Cosmin Meca, 2 noiembrie 2016, 10:27
Din cauza pantei ridicate (50 mm/m), pe traseul dintre Boutari si Sarmizegetusa circulatia trenurilor a fost realizata pe o cale ferata cu grilaj. intre 1908 si 1978 (anul in care sectiunea Boutari-Sarmizegetuza a fost inchisa pentru trenurile de calatori), tractiunea vagoanelor, pe intreaga ruta, se facea cu ajutorul locomotivelor cu aburi.
In anul 1995, al doilea tronson de cale ferata, care conecta Sarmizegetusa si orasul Hateg, a fost inchis pentru trenurile de pasageri. In cursul anului 2000, calea ferata dintre Boutari si Hateg a fost demontata si trecuta sub administrarea Societatii de Administrare Active Feroviare.
Astazi, pe calea ferata Caransebes-Boutari circula trenuri de pasageri si de marfuri, iar pe tronsonul de cale ferata Hateg-Subcetate circula temporar doar trenuri de marfa.
Recent, „Tunelul Iubirii” a fost introdus pe lista comorilor ascunse din Europa ce merita sa fie vizitate, potrivit Parlamentului European, care a publicat pe site-ul sau noua lista Foursquare cu 28 de obiective putin cunoscute din Europa, cate unul pentru fiecare stat membru.
Este vorba de initiativa ‘Descopera Europa’, lansata anul trecut, cu ajutorul aplicatiei mobile Foursquare. Noua lista, numita acum ‘Re-descopera Europa’, include obiective despre care legislativul european ne asigura ca este foarte probabil sa nu fi auzit niciodata. Un castel de nisip, un buncar sovietic secret, un sat muzeu, fenomene geologice — sunt cateva dintre propuneri, reprezentand atractii pentru toate gusturile.
...
...
...
...
...
...
...