Tunelul pe sub Dunare, care ar putea lega Moldova de Dobrogea, in faza de expertiza geologica
Publicat de Cosmin Meca, 9 februarie 2016, 08:15
Tunelul pe sub Dunăre, care ar lega Moldova de Dobrogea, a intrat în faza expertizelor geologice, municipiul Galați urmând să beneficieze de un element de infrastructură rutieră unic în țară dacă proiectul ar fi finalizat.
„Tunelul pe sub Dunăre reprezintă principalul obiectiv pentru dezvoltarea orașului, studiul de prefezabilitate al acestuia urmând să fie finanțat din bugetul local, aprobat recent de Consiliul Local Municipal Galați, a declarat, pentru Agerpres, primarul municipiului Galați, Marius Stan.
Potrivit edilului, pentru studiul de prefezabilitate al subtraversării Dunării a fost alocată suma de 2,5 milioane lei, care cuprinde un studiu geo, un studiu de trafic și un studiu care să spună valoarea totală a investiției, utilitatea ei și dacă se poate asigura finanțarea din parteneriat public-privat sau printr-un proiect cu fonduri europene.
Primarul a precizat că, în decembrie 2015, a dat firmei Louis Berger România, cea care face studiul de prefezabilitate și de fezabilitate, ordinul de începere a expertizelor geologice, fiind identificate deja șapte posibile locații pentru construirea tunelului.
Ideea tunelului pe sub Dunăre a fost lansată de primarul Marius Stan în 2013 și tot atunci proiectul a fost inclus pe lista proiectelor strategice ale municipiului Galați pentru exercițiul financiar european 2014 — 2020. În baza hotărârii CLM Galați nr 238/2013, prin care tunelul a fost înscris în lista proiectelor strategice, a fost comandat studiul de prefezabilitate, realizat de firma elvețiană Basler & Hofmann AG. Lungimea tunelului ar urma să fie de 2,06 km, din care 1,56 km galeria propriu-zisă, săpată cu utilaje speciale, iar 0,5 km ar fi realizați prin săpătură deschisă. Lungimea totală a șoselei ce ar urma să lege malul gălățean de cel tulcean ar fi de 8,96 km. Tunelul va avea două benzi de circulație și o bandă de urgență. La fiecare 500 de metri vor fi ieșiri de urgență către galeriile de salvare. Tunelul ar fi estimat să coste aproximativ 230 milioane euro fără TVA.