Un punct wi-fi pentru fiecare 150 de persoane
Publicat de Cosmin Meca, 5 noiembrie 2014, 09:21
În Marea Britanie există un hotspot wi-fi la 11 persoane, iar la nivel mondial există unul pentru fiecare 150 de oameni. Conform unui studiu realizat de către distribuitorul de wi-fi iPass, până la sfârșitul anului vor exista aproximativ 47.7 milioane de locații wi-fi publice.
De asemenea, studiul indică faptul că peste 4 ani, numărul hotspot-urilor publice va ajunge la 340 de milioane, adică în medie un punct wi-fi pentru fiecare 20 de persoane. Însă această creștere nu va fi distribuită în mod egal. De pildă, în vreme ce în America de Nord se va acorda un hotspot wi-fi la 4 persoane, în Africa va exista unul pentru 408 persoane.
La momentul actual, Europa are cea mai densă rețea de puncte wi-fi. Franța este situată pe primul loc ca și număr de hotspot-uri, urmată de Marea Britanie. Se preconizează, însă, că până în 2018, Europa va fi întrecută în acest aspect de către Asia.
Studiul sugerează că majoritatea hotspot-urilor, aproximativ 34 de milioane, sunt cele la domiciliu – homespot. Aceste hotspot-uri sunt parte a unui trend de a extinde rețeaua wi-fi la nivelul comunității. Astfel, numeroase companii de telecomunicații își fac publică rețeaua de internet, permițând localnicilor abonați la rețeaua respectivă să aibă acces gratuit la wi-fi, fără a afecta sau a îngreuna traficul. Cu alte cuvinte, pentru un abonat al rețelei X, care are deja un router wi-fi instalat la domiciliu, compania va extinde un hotspot public, la care acesta, alături de alți abonați, va avea acces gratuit și nelimitat.
Raportul indică situația actuală a hotspot-urilor wi-fi, raportând un numar de 7.5 milioane de surse wi-fi în magazine, cafenele și hoteluri, pe când cele din trenuri sau aeroporturi au o cifră de numai 11.000.
Pe lângă furnizorii de servicii de telecomunicații care oferă aceste puncte de internet, în viitor se preconizează că Google își va lansa propria linie wi-fi. Având în vedere că majoritatea oamenilor dețin în medie cel puțin un cont de Google+, compania ar putea deveni un distribuitor de wi-fi. La fel și Facebook sau Apple.
Google a intrat deja pe piață, negociind în 2013 nu mai puțin de 7.000 de stații wi-fi gratuite în cafenelele Starbucks din Statele Unite.