Ziua Mondială a Justiției Sociale
Publicat de Cosmin Meca, 20 ianuarie 2017, 11:12
Dacă vrem o țară democratică, fără rasism, sexism, homofobie, o țară care nu exclude persoanele cu dizabilități, persoanele de altă etnie decât cea română sau pe cei diferiți în general, dacă vrem o țară în care fiecare să poată să aibă o șansă, educația e principalul câmp de acțiune.
Centrul de Resurse Juridice s-a interesat în legătură cu ceea ce promovează manualele, dacă felul în care sunt pregătiți profesorii și sistemul gestionează în sens de a include și acomoda diferența și nu de a o exclude, dacă acestea duc spre o societate democratică în care valoarea supremă e demnitatea umană a fiecăruia.
Centrul de Resurse Juridice (CRJ) este o organizaţie non-guvernamentală, înfiinţată în anul 1998 de către Fundaţia pentru o Societate Deschisă, care acţionează pentru crearea şi funcţionarea unui cadru legal şi instituţional care să asigure respectarea drepturilor omului şi a egalităţii de şanse şi pentru accesul liber la un act de justiţie echitabil.
Pentru a duce la îndeplinire această misiune, Centrul de Resurse Juridice beneficiază de sprijinul unui Consiliu Director şi al unei echipe de profesionişti în drepturile omului şi al statului de drept.
Conținutul manualelor influențează excluziunea și discriminarea în educație.
Proiectul „Educatia fără discriminare e si treaba mea!” își propune să contribuie la creşterea vizibilităţii şi relevanţei dezbaterii publice în jurul manierei în care copiii sunt educaţi în şcoală din perspectivă nediscriminatorie şi pentru creşterea incluziunii educaţionale a celor vulnerabili.
Încurajând participarea tuturor actorilor relevanţi, inclusiv a reprezentanţilor celor vulnerabili sau a celor din domeniul social de care depinde şi incluziunea educaţională a copiilor vulnerabili, au fost cartografiate sursele excluziunii şi propuse soluţii concrete.
Totodată, va promova ideea participării integrate a autorităţilor cu mandat în domeniul incluziunii pentru a răspunde surselor multisectoriale ale excluziunii educaţionale, promovând necesitatea unei mai mari implicări comunitare în jurul şcolii.
Proiectul este co-finanţat printr-un grant din partea Elveţiei prin intermediul Contribuţiei Elveţiene pentru Uniunea Europeană extinsă.